Har kollat på Dell, Vostro V130, och kan konstatera att den är klart läcker...
Jag vill även ha en dator med rejäl skärm som man kan *ARBETA* med och har tittat lite på deras Alien-datorer...
Hur som:
Vad är skillnaden, förutom priset, mellan Windows 7 Home och Professional?
Jag har tittat på varianten med 128 GB SSD-disk och 4 GB RAM. Jag vill gärna ha inbyggt 3G modem, men ... hittar inte var jag väljer det!?
Jag har ringt till Dell, men det var ingen hemma. Min mammas dator, som jag nu är hänvisad till en tid, är inte optimerad för Dells enormt innehållsrika hemsida!! :-)
jobbar med windows programering
och hade en fientlig inställning till mac
men oj vad fel jag hade
ska man inte skriva kod så är mac en överlägsen maskin
är in på min 3dje mac nu :)
ett par saker jag gillar skarp är
musplattan med den kan man gå fram till baks byta vyer mm
mycket bra
ljus under knapparna
skärmen
sen är ju bygg kvaliten grym åkså
enda felet men den nya mac book pro är att den har vassa kanter
men de var lätt fixat med lite sandpapper :)
Jag köpte en Mac Book Pro 2003 och det är den som nu (sedan en tid) inte fungerar...
Förresten, jag har en splirrans ny HD till Macen som jag aldrig fick igång för det var cd-spelaren som var problemet...!! :-)
Pris är inte ovesäntligt, men av underordnad betydelse. Vostro kan kosta runt 5.000 men om man väljer SSD-disk + 4 GB RAM är man uppe i knappt 10.000:- och jag ville gärna ha inbyggt 3G modem också. (Priser med moms.)
Jag tänker, om jag inte har råd är det bättre att vänta tills jag HAR råd.
Jag har tills vidare investerat i en bok om Java och Android.
Jag vill gärna ha en STOR bärbar dator och jag vet inte om Aliendatorerna är värt att spara till eller om man ska satsa på något diskretare, kanske...
Nu rör denna diskussionen mest Windows, kanske för att där finns mer att välja på. Apple har gjort det lätt för köparen genom att det inte finns så mycket att välja på!! :-)
OS X är ju inte direkt problemfritt på valfri PC-hårdvara, så det är ju inte något bra förslag.
Och rent hårdvarumässigt är det mer än utseendet som skiljer mellan en MacBook och en PC. Ur användbarhetsynpunkt tänker jag framförallt på touchplattan.
Hej
Det här är mina synpunkter. Mac kostar mer, Mac har fler program till designers med mera, Känns som man betalar mer för märket, statussymbol. PC billiga, finns väldigt många program över lag, de vanligaste man hittar överallt, kraftfulla, inte lika statussymbol beroende på märke med mera. Sedan till slut, är det du själv som bestämmer vad du vill lägga dina pengar på och om det är värt att investera något dyrt som kan fungera lika bra till en billigare peng. Skillnad i de olika Windows vad jag förstår är att det inte finns vissa funktioner beroende på vilken man väljer.
Förutsatt att det är Windows du kör på din burk så ska det inte vara några som helst problem att köra 32-bitars program även om Windows körs som 64-bitars.
Onkelborg, nej det var det itne heller. Det var bara felmeddelande när jag installerade FireFox första gången. Sen gick allt bra.
Jag kan tyvärr inte svara på modell, ber att få återkomma!!
Kan jag fråga här!?
När jag installerade Thunderbird så envisas den med IMAP fast jag vill ha POP...
När jag sitter vid min andra dator så ser jag att det är samma version.
Hur gör jag för att använda POP i Thunderbird!? Det är inte ens möjligt att välja, den ena väljer IMAP, den andra POP och det är samma version som körs på Win 7 på nya datorn och XP på kontorsmaskinen...
Modellen är PRO79A SERIES om det nu säger dig något...
Tangentbordet tar en stund att vänja sig vid och jag skriver inte alls lika fort som vid min stationära dator... Men det kanske är en vanesak!?
Jag har varit skeptisk till tangenten Caps Locks i 20 år och detta tangentbord är inget undantag...!! Varför finns den tangenten!?
Haha Tangentbord har en särskild historia, Jag är mycket intresserad och där vi ser vi vad som händer när de svaga får råda.
Skaffa direkt en dockningsstation så att du kan köra med ett riktigt separat Tangentbord och därtill hörande mus.
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2