Är på jakt efter en bildskärm, ca 19", som är väderbeständig och tål kyla, var hittar man sånt? :q
Jag chansar hej vilt men borde inte båthandlare ha något sånt? Jag tänker på skärmarna som sitter i sittbrunnen på stora segelbåtar.
6 svar · 2 134 visningar · startad av Choronzon
Är på jakt efter en bildskärm, ca 19", som är väderbeständig och tål kyla, var hittar man sånt? :q
Jag chansar hej vilt men borde inte båthandlare ha något sånt? Jag tänker på skärmarna som sitter i sittbrunnen på stora segelbåtar.
R: Jag läste inte tillräckligt noggrant, mitt svar är därför irrelevant x(
Tack ska ni ha för tipsen
Phorpher; Storleken är inte ett måste, det räcker med en 14" i nödfall. Ska höra med dom om dom vet råd.
Fortsätt gärna posta i tråden om någon vet mera
För att fortsätta inom samma ämne. Jag söker även cat5 kabel som är köld och väderbeständig, om någon har tips, posta gärna
Unitex har en 15" vattentät LCD. En googling på 19" vattentät skärm verkar ge en del resultat, men eftersom jag inte riktigt vet vad du ska ha skärmen till är det nog lättare att du själv kikar lite på resultaten och ser om det är något som kan vara värt (om du inte redan letat m h a google).
Unitex har en 15" vattentät LCD. En googling på 19" vattentät skärm verkar ge en del resultat, men eftersom jag inte riktigt vet vad du ska ha skärmen till är det nog lättare att du själv kikar lite på resultaten och ser om det är något som kan vara värt (om du inte redan letat m h a google).
Efter att ha sett priset på den skärmen du länkar så har jag sänkt kraven. Skärmen kommer att stå under tak i en sorts plåtcontainer som har väggar och tak. Där golvet vanligen går ihop med väggarna finns en luftspalt på några decimeter. Värmekälla saknas annat än i ett av elskåpen där en VGA-reciever kommer att vara placerad. Frågan är om det skulle fungera med en vanlig tft, någon som har åsikter?