Någon som kan bekräfta om samtliga Radeon ur 5xxx kan bitstreama HD ljud såsom DTS-HD, Dolby True HD? Försökt söka på annat håll men inte funnit något bekräftande svar från tillförlitlig källa.
Undrar även om jag kan köra någon form av crossfire med mitt moderkortsintegrerade HD4200 för att få ut bild till TV cia 4200 kortet och bitstreama HD ljud till AV recivern med HD5xxx kortet.
Det kommer några nya Radeon nu. Men kolla någon test istället för ett köpställe.
Jo jag har läst om att nya 6 serien släpps på fredag, det är för mig dock inte aktuellt med en high-end GPU, hade faktiskt nöjt mig med det integrerade grafikkortet om det inte vore så att det inte har stöd för att bitstreama HD ljud :( Så jag är ute efter billigast tänkbara passivt kylda grafikkort som har stöd för bitstream via HDMI och DXVA, dvs att grafikkortet accellererar mina MKV filer som i sin tur gör att jag med gott samvete kan fortsätta ha min processor passivt kyld! :)
Det är en HTPC vi har att göra med!
Edit:
Hittade ett billigare kort från sapphire, i 5xxx serien och vid efterforskningar visar det sig att den kan bitstreama Dolby true HD, DTS-HD Master Audio, så det får bli ett sådant kort! :) Går dock inte markera detta svar som det lösande! =/
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e