Hittade detta:
"zero-wipe the disk with killdisk, then format it through disk management ( initialize, create a partition and format to NTFS)"
alternativt:
6 svar · 1 338 visningar · startad av Tibbelit
Hej!
Kan inte formatera denna disk till NTFS. exFat går bra (Men denna kan inte läsas av XP som den ska användas till).

Hjälp uppskattas!
Tack!
// Tibbelit
Hittade detta:
"zero-wipe the disk with killdisk, then format it through disk management ( initialize, create a partition and format to NTFS)"
alternativt:
Hoppas det fungerar. Den verkar inte göra några framsteg har kört i några minuter, men "Tid kvar" bara ökar och vet inte om det går framåt. Dessutom kan jag inte längre hitta den i utforskaren. Detta är normalt eller?
Edit: Den verkar ha kommit igång nu =)
Var gör man detta? Är det i programmet?:
" initialize, create a partition and format to NTFS "
Jag använder HP USB Disk Storage Format Tool, för externa diskar, samt för usbsticks, se om det kanske hjälper? http://download.famouswhy.com/hp_usb_disk_storage_format_tool/
Nu efter att ha kört killdisk, då ser jag inte ens den i utforskaren (trots att allt enligt programmet ska ha gått bra) Är säkert något fel på disken, ska reklamera den.
Ursäkta sena svaret, men jag var och bytte den. Inga problem. Förhoppningsvis ska det fungera bättre nu =)