webForumDet fria alternativet

Fjärr till dator, simpel

Datorhårdvara

5 svar · 429 visningar · startad av freddanw

Medlem sedan juli 20103 inlägg
Frågan#1

Hej :)

Jag letar efter en fjärrkontroll till datorn som kan styra ljudet på datorn, höja sänka.

Det ska gå att styra även om jag inte är i samma rum... jag vill tex vara i andra änden av huset och höja ljudet... och huset är inte direkt litet...

allt över att styra ljudet är överflödigt...

Någon som har någon idé?

tack i förväg

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

Har du trådlöst nätverk och mobiltelefon? Till Android finns det appar för det och iPhone har åtminstone stöd för iTunes.

Jag har trådlöst nät och mobil, har inte android eller iphone. och de är lite över prisklassen jag tänkt mig för en fjärrkontroll

Nu finns det ju mycket mer man kan göra med en androidmobil, så det är väl värt pengarna...

Men om det bara är fjärr du ska ha så blir det en lite mer avancerad sån eftersom du vill att den ska fungera i hela huset... blir ju i princip en liten dator med WLAN då...

Jag har en sån här, men de ligger ju i samma prisklass som en androidlur, så det är väl inget för dig...
http://www.dustinhome.se/pd_5010135924.aspx

Vad har du för mobil förresten? Kanske finns någon app till den. Finns ju lite till Symbian bland annat, känner dock inte till hur det är med fjärrar...

sgh i550 tror jag.. kanske dags att uppgradera sig :P anyway tack för hjälpen :)

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)