Jag fick för några månader sedan ett par datorhögtalare (märke: Xonic) av mina föräldrar.
Jag testade att koppla in högtalarna på min laptop för ett par veckor sedan, men det kom inget ljud ur dem?...Kan det vara så att ljudkortet på min dator inte 'känner av' den nya hårdvaran?!...Vart skall jag börja söka efter felet?
Okej, tack för tipset!...Jag har tyvärr inga hörlurar till datan, får köpa och testa med ditt råd.
Det märkliga är annars att det strömmar ljud ut ur datorns inbyggda högtalare, men ingenting från de externa högtalarna?
Slutar ljudet strömma ur datorns inbyggda högtalare när du stoppar i högtalarna? I så fall är det ett tecken på att den känner av att du har anslutit högtalarna, och så i så fall kanske du har kopplat något fel på högtalarna, inte slagit på dem, inte vridit upp volymen eller liknande.
Slutar inte ljudet strömma ur datorns högtalare är det ett tecken på att du har stoppat sladden i fel kontakt.
Har du möjlighet att testa högtalarna på någon annan pryl? (Mp3-spelare, mobil, stereo, dylikt.)
Högtalarna funkar nu! :) Jag testade med dina råd här nedan. Det visade sig (dumt nog) att jag hade anslutit en av högtalarkablarna till fel ingång på datorn.
Slutar ljudet strömma ur datorns inbyggda högtalare när du stoppar i högtalarna? I så fall är det ett tecken på att den känner av att du har anslutit högtalarna, och så i så fall kanske du har kopplat något fel på högtalarna, inte slagit på dem, inte vridit upp volymen eller liknande.
Slutar inte ljudet strömma ur datorns högtalare är det ett tecken på att du har stoppat sladden i fel kontakt.
Har du möjlighet att testa högtalarna på någon annan pryl? (Mp3-spelare, mobil, stereo, dylikt.)
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e