webForumDet fria alternativet

macbook pro, fråga om 2.66 ghz

Datorhårdvara

3 svar · 519 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Min svåger funderar på att köpa en begagnad Macbook pro, en 13" som skall vara köpt i december 2009 och ha en processor på 2,66 GHz... dock när jag letar i Apples arkiv kan jag inte hitta nån processor på 2.66 GHz förrän april 2010 för Macbook Pro 13"-linjen... Kan någon bekräfta eller dementera detta? Den skall vara köpt på MediaMarkt, har de kanske haft någon särskild specifikation (kanske de kört gråimport från nåt annat land??)

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det går ju enkelt att kolla på själva datorn, genom att klicka på äppel-menyn och välja "About This Mac" eller motsvarande. (Det översta alternativet i menyn.) Om säljaren bor så långt bort att denne skulle behöva skicka datorn så bör ni kanske tänka över om det är värt riskerna. (T ex allehanda dolda fel, eller t.o.m. en regelrätt bedragare.)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Den kommer att kollas av min själv, eftersom säljaren bor ganska nära här, men jag tänkte vara lite förberedd på ifall det kommer visa sig vara annorlunda eller om jag kan förvänta att det stämmer. Stämmer det inte så vill jag ju gärna ha diskuterat med svågern om han fortfarande vill ha den, och isf prutning.

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Jag har själv den nya MacBook Pro 2,66Ghz och vad jag vet så har den inte funnits innan. Dock så vet jag om kompisar som haft den äldre 2,53Ghz som är "Clockade" så dem har större processorer. Men jag är näst intill 100 på att den inte funnits innan, eller jag är 100 på det.

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)