webForumDet fria alternativet

Hjälp med skrivskydd.

Datorhårdvara

2 svar · 2 143 visningar · startad av Dystopia

Medlem sedan mars 20102 inlägg
Frågan#1

Hej,

Vet inte om det här är rätt forum, om inte så kan väl någon vänlig själ flytta tråden..?

Hur som helst. Har lite problem med usb-enheter/mp3-spelare.
Det går att ansluta mp3:n till datorn, visa filerna och spela upp alla filer, men det går inte att ta bort eller lägga till nya filer.
Om jag försöker ta bort filen står det att disketten är skrivskyddad. Okay, således högerklicka, egenskaper osv. So far so good. Men, när jag avmarkerat skrivskyddet för den valda filen och klickar på verkställ och väljer tillämpa för undermappar etc, så står det att följande attribut inte kan tillämpas eftersom mediet är skrivskyddat.

Alltså, det går inte att ta bort skrivskyddet eftersom filen är skrivskyddad. :q

Har provat Unlocker, utan resultat. Högerklickar på en fil, väljer Unlocker. Får då följande meddelande: Låshandtag ej funnet. Unlocker kan dock hjälpa dig med detta objekt.
Välj vad du vill göra med objektet: *Väljer radera*
Får då följande felmeddelande: Det går inte att skriva till disken eftersom den är skrivskyddad. Ta bort skrivskyddet från volymen i enhet E:.
Då är jag ju tillbaka på ruta ett. Jag kan inte ta bort skrivskyddet, eftersom filen är skrivskyddad!

Kan jag göra något åt detta?

Tacksam för svar.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Välkommen till webForum, Dystopia!

Det allra troligaste är att spelaren har en liten skjutknapp för skrivskydd någonstans. Skjut tillbaka den så bör du kunna skriva och radera som vanligt.

Medlem sedan mars 20102 inlägg

Det verkade vara hold-knappen som spökade, tackar så mycket. =)

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)