webForumDet fria alternativet

TV tuner till MAC mini?

Datorhårdvara

9 svar · 1 332 visningar · startad av Dr-man

Medlem sedan juli 2002732 inlägg
Frågan#1

Kan nån ge tips på bra tv tuner till MAC mini?

Medlem sedan feb. 2004230 inlägg

Det är väl eyetv som gäller för MacOS?
http://www.eyetv.com/

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag använde tidigare ett Hauppauge-kort (till PC) de gör väl ganska bra saker, kolla t ex:
http://www.hauppauge.se/site/products/data_hvr900mac.html

Jag glömde bort att nämna att det borde fungera för kabel nätverket!

Medlem sedan nov. 2003310 inlägg

ILove har skrivit ihop en bra artikel om TV på Mac.

Vad har ni för åsikt om Elgato EyeTV Hybrid?

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Tråden flyttas från Mac OS till Hårdvara för Mac & PC

Vänliga hälsningar
KoTTeN
Moderator

Dr-man skrev:

Vad har ni för åsikt om Elgato EyeTV Hybrid?

Jag har en Elgato Hybrid och den fungerar mycket bra. Skaffa den för att ha TV i min övernattningslägenhet och gör så att jag tar de fria digital kanalerna från marknätet och t.ex. trean och femman som inte finns fritt där tar jag från husets kabeltvnät. Antennsladden till kabeltvuttaget fungerar som antenn för det digitala nätet.
Tar lite längre tid att byta mellan en digital och analog kanal då den måste byta tuner. Programvaran som följer med är riktigt bra.
Det enda negativa är att fjärrkontrollen som följer med är så där. Den känns plastig och programmet reagerar lite segt på den. Använder Apple remote istället som funkar klockrent.

Hardrocker skrev:

Jag har en Elgato Hybrid och den fungerar mycket bra. Skaffa den för att ha TV i min övernattningslägenhet och gör så att jag tar de fria digital kanalerna från marknätet och t.ex. trean och femman som inte finns fritt där tar jag från husets kabeltvnät. Antennsladden till kabeltvuttaget fungerar som antenn för det digitala nätet.
Tar lite längre tid att byta mellan en digital och analog kanal då den måste byta tuner. Programvaran som följer med är riktigt bra.
Det enda negativa är att fjärrkontrollen som följer med är så där. Den känns plastig och programmet reagerar lite segt på den. Använder Apple remote istället som funkar klockrent.

Jag försäkrar mig ännu, så jag kan använda mig av Elgato EyeTV Hybrid i kabelnätverket?

Går det att använda den i FrontRow programmet?

Dr-man skrev:

Jag försäkrar mig ännu, så jag kan använda mig av Elgato EyeTV Hybrid i kabelnätverket?

Går det att använda den i FrontRow programmet?

Du kan ta in de fria kanalerna i kabel-nätet, både digitala och analoga. Den har stöd för både DVB-T och DVB-C. I mitt fall så är det analog signal i kabelnätet i huset. Om du vill ta in betalkanalerna så måste du även ha nån form av kortläsare. Vilken som behövs beror på vem du har som kabelleverantör.

Funkar inte i Frontrow, däremot så har Elgato gjort det enkelt att hoppa mellan Front row och EyeTV.

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)