Jag har en skrivare, SmartBase 1270D, och det verkar svårt att få tag i toner. Funderar på att köpa två... men det är fett med cash!!
Har ni handlat av inkclub!? Jag ska leta efter manualen.... sa tjejen från Canon, men det finns väl inga frågetecken!? Det måste väl vara denna toner!?
OK, men vad tror du?? Kan jag köpa två av dessa toner till min skrivare och de passar...??
Det artikelnummer som står på sidan, kommer det från Canon eller inkclub?
Jag har alltid köpt alla mina toner på inwarehouse i hela mitt liv. tidigare till arbetsgivaren och detta är första gången till mig själv. Jag måste ju köpa två, för de har garanterat gått ut om ytterligare 7 år!!!
redigera:
det är klart, jag kan köpa en nu och en i sommar kanske... i alla fall inte vänta i sju år!
Toner och priser!
Som jag har sagt tidigare så skulle jag byta toner till min HP ColorLaserJet 2600n.
Dessa kostade då 3200:- En ny skrivare var jag iväg och köpte för 1500:- med fulla toner!
Var skall jag ställa alla skrivare? ;-)
OK... Så med detta vill du säga att jag ska köpa en ny skrivare? Men jag har kopiator i min och sv/v laser kopiator får man inte för 2.000:- eller??
Känns dumt att köpa ny skrivare... det är liksom inget direkt fel på den jag har. Fast det är klart, den passar inte med windows XP. Om datorn gått i vila måste man starta om datorn för att skriva ut... men jag skriver ut så sällan att det är inget problem.
Det är en del andra egenheter med datorn. Det mobila bredbandet gör att datorn fryser i läge "Avslutar Windows" och man måste dra ur sladden, samt att det inte längre går att skriva ut från FiewFox från Internet banken. Alla fakturor sparar jag som PDF och sen skriver ut. (Fakturerar via Swedbank.)
Såna egenheter man får på köpet med Windows XP!! :-)
Det suger lite att det mobila bredbandet fungerar bättre på min sunk PowerBook G4 från 2003 än på min skapligt vassa XP...!!
Undrar om jag inte ska göra så här: Jag köper ny toner nu och sen en ny skrivare senare, i sommar då jag vet att min ekonomi kommer att balanseras.
Då kan jag fortfarande köra laserkopior på den befintliga och sen köra vanliga utskrifter från en mindre variant. Öken detta att slänga fungerande grejer!
Det står att nya kunder får köpa bläckpatron för en krona... men det kan väl inte inkludera lasertoner!? Det skulle annars vara ett attraktivt erbjudande...
Men inte säljer dom en toner för 1.600 spänn för en krona!? :-)
Jag handlar alltid mitt bläck från bläckklubben. Ibland har de pirat där, då markeras det med en röd prick (se batterierna) men din toner finns bara som original (blå prick). Jag brukar själv alltid köpa original. Köper man en bra skrivare så drar de inte så mycket bläck/toner som en billig skitprodukt (har haft två dyngskrivare innan och det var en enorm skillnad).
Lasp: Är du säker på att den nya skrivaren verkligen har fulla toners? Dom brukar inte ha det.
Kolla inte bara med inkclub bara för att dom säger sig vara billigare. Hade tidigare en Dell färglaser (har glömt siffrorna) och det kostade dubbelt så mycket på inkclub jämfört med att köpa direkt från Dell.
Vad är det för länkar till dessa!? Bläckklubben finns det inget som heter och inkjetclub och inkclub är samma sak...!? Inwarehouse har inte denna toner. Jag kan iofs kolla med Dustin...
Som svar på lite andra frågor i tråden så är det riktigt att nya skrivare oftast levereras med små tonerkassetter eller halvfyllda kassetter, det kan dock ändå bli billigare att köpa en ny skrivare än nya toner, till exempelvis Lasps HP-skrivare har oförsvarligt dyra tonerkassetter i förhållande till skrivarens nypris. Men miljöaspekten är väl också viktig, vad ska man göra med alla gamla skrivare?
Lasp: Är du säker på att den nya skrivaren verkligen har fulla toners? Dom brukar inte ha det.
I detta fallet med HP CLJ 2600n så är det fulla toner.
Detta kan man kolla på respektive leverantörs hemsida, eftersom butikspersonalens omdömen kan vara skiftande ;-)
§e
Att jag inte svarat tidigare beror på min frivilliga VV :OO
När jag senast köpte skrivare så fick jag veta att en tumregel (dvs stämmer inte alltid varför man måste kolla) är att skrivare som riktar sig till privatpersoner oftast inte har fulla tonerkassetter medan kontorsmaskiner har det
Stör mig också på att tex Hps skrivare är dyrare att köpa nya toners till än att köpa en helt ny maskin. Visst en ny svart kan jag väl kosta på den men när även färgkassetterna är slut så vet jag inte ... Betala mer för att fylla en 3 år gammal skrivare än att köpa en helt ny med på-platsen-garanti?
Wow!! Kostar den 950 spänn!!! Det måste jag ta i beaktande!! Det står på sidan att den passar till min skrivare och nu har du gått med i forumet, det är positivt!!
Jag vill dock poängtera här att min skrivare kostade 8.000 spänn + moms för sju år sedan. Jag har kört säkert kört närmare 15.000 ark, dvs minst 4 kartonger A4... Runt sex kan stämma. (Jag köpte tidigare kartonger, nu köper jag lösa buntar på 500 ark.)
Jag vill också påpeka att jag har en kopiator i min skrivare och man får inte en schysst laserkopiator för tusen spänn. Av den anledningen är det billigare för mig att köpa toner än en ny och möjligen snabbare skrivare/ kopiator.
Jag vägrar bläckstråle. Det är inte arkivbeständigt, kladdar som fan och kräver kontinuerlig användning för att inte gegga ihop.
[glömde]
Även om jag köper en ny laserskrivare i framtiden så vill jag ha kvar min laserkopiator!! Av den anledningen kan jag tänka mig att köpa två toner-kassetter för att helgradera. Då kan ju den kopiatorn/ skrivaren jag har räcka i 20 år till... Jag återkommer 2030 för utvärdering...!! :-) Ha!! Så sjukt...!!
fint, men... jag har alltid haft scanner + skrivare. Det är minst lika bra :)
Hallå, grabben!? Kopiator är en sån maskin där man lägger ett papper upp och ner på en glasruta, trycker på en knapp och *ett lika dant* papper kommer ut ur ett fack.
En scanner är en D/A omvandlare. Alltså, slutprodukten blir digitalt...
Jag vet att det finns universal maskiner som klarar allt detta i samma produkt, men jag olika maskiner för olika saker! :-) Det passar bäst för mig!
Hallå, grabben!? Kopiator är en sån maskin där man lägger ett papper upp och ner på en glasruta, trycker på en knapp och *ett lika dant* papper kommer ut ur ett fack. En scanner är en D/A omvandlare. Alltså, slutprodukten blir digitalt...
ehh... orkar jag ens kommentera det där!? :) det går att trycka ut direkt till skrivaren från en scanner också. Men visst, är det för ologiskt för vissa så är det ju bra att det finns multimaskiner ;)