Jag har letat med ljus och lykta efter en lösning som gör att jag får hdmi/dvi till en bärbar dator som saknar detta. Datorn har USB, Firewire och Express utgång. Det finns externa grafikkort via USB som man kan köpa men de flesta jag hittat stödjer inte full hd :(
Beroende på vad det är för märke på datorn kan det vara en idé att kolla om det finns en dockningsstation att köpa. Risken är stor att det går om det är stort märke, typ Dell eller HP.
Vidare eftersökningar gav följande:
Det finns två lösningar för att ansluta ett kort till en expresskortutgång. Den ena heter XG Station, men företaget som tillverkade det den övergav produkten och du lär inte hitta det enkelt. Det andra är ExpressBox som lär kosta skjortan, men låter dig ansluta ett PCIe-kort till en Expresskort-slot.
Jag antar för övrigt att datorn inte har VGA ut? Det finns VGA->HDMI konverterare. Jag kan inte tala för hur väl en sådan funkar, men den lär funka bättre än ett USB-grafikkort åtminstone. Undvik USB om du ska kolla på film eller spela, det kommer bli oerhört slött, även om kortet stödjer rätt upplösning.
Det finns VGA men bilden blir rätt sunkig på en fullhd 42 tummare. Just därför ville jag ha digitalt hela vägen. Primärt ska detta användas för att visa film på TVn. Så det fungerar inget bra att koppla USB grafikkort för detta ändamål? Det kan säkert stämma men har du nån bra länk där man kan läsa mer om att det inte fungerar?
Det är en av Philips senare LCD modeller med ambilight, så tror inte de. Bilden funkar men man ser att det är lägre analog upplösning varav jag vill ha digital överföring.
Om din dator ger ut så dålig vga signal så du kan se en effekt av de så lär du köpa ny dator eller ny kabel.
Analoga signaler är inte i lägre upplösning än digitala.
är bara olika sätt o sända signalen.
Jag kör enbart med VGA 8m Kabel Bilder är knivskarp o ger ingen skilnad mot DVI lika skarp .
frågan e kanske vad du matar tv:n med för signal o vad du spelar upp på den.
Kanske Samt Philips tv:s med ambilight e ja inte imponerade av. en massa flimmer o brusig bild på dom ja använt o testat. vet dock inget om dom senste modellerna då Philips är ett märke som gjort sitt hos mig o aldrig mer säger ja
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849