Uppgraderade min dator för några månader sedan till ett moderkort som har 1xHDMI utgång (ASUS M4A78 PRO) och prövade idag för första gången att koppla ihop den med min Samsung TV via HDMI men får "no signal" så min spontana tanke var att jag inte har drivrutiner för detta på datorn som i skrivande stund opereras av win7 där jag låtit windows stå för alla drivrutiner.
iallafall laddade jag ner HDMI drivrutiner från ASUS i hopp om att det skulle vara lösningen på problematiken, men det visade sig vara HD Audio endast? (drivrutin: ATI_HDMI_V51005880_V6015880_XPVistaWin7)
Någon som har tips på hur man bör gå tillväga för att få TV och dator att kommunicera med varandra? :9
Pröjade denna, men kör jag AsusSetup.exe får jag upp att den inte stöds av operativsystemet, och kör jag setup.exe så får jag i mitten av installationen upp att installationen misslyckades!
Sen verkar dessa HDMI drivare endast vara för HD Audio, jag vill ju få ut Video till TV'n, går detta eller är HDMI porten endast till för ljud? :S
Det är inte så enkelt att datorn skickar ut för hög upplösning till TV:n? Jag chansar vilt men har en svag aning om att jag har gjort det misstaget någon gång, då blev det ingen bild på TV:n.
Pröjade denna, men kör jag AsusSetup.exe får jag upp att den inte stöds av operativsystemet, och kör jag setup.exe så får jag i mitten av installationen upp att installationen misslyckades!
Sen verkar dessa HDMI drivare endast vara för HD Audio, jag vill ju få ut Video till TV'n, går detta eller är HDMI porten endast till för ljud? :S
10-4
Oh, yep sry, helt korrekt. Googleriade för snabbt in the unknown zone där. ;) Pröva det Poteta föreslår.
Löste problemet genom att plocka ur mitt Radeon X800 och istället nyttja det inbyggda Radeon 3200 HD enbart, och då fungerade genast HDMI överföring till TV utan några som helst problem! :)
Antar att Radeon 3200 kortet är vassare än X800 i vilket fall som helst?
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e