Jag ha nyligen köpte en ny dator som jag lite grand var med och bestämde vad jag skulle ha för hårdvara i. Jag ville bl a ha två stycken grafikkort i, men exakt vilket grafikkort det fick bli fick butikens proffs bestämma. Enligt papperna och enhetshanteraren så ska jag då ha fått Geforce GTS 250 iskruvad i datorn. Men när jag tittar på Nvidias hemsida så stämmer inte uttagen på baksidan med vad jag har. Mina kort liknar mest GTS 220, men portarna sitter i en annan ordning än på den bild som finns på hemsidan, men det är det närmaste jag kommer. Anledningen till att jag rotar lite i det här är att jag undrar om jag har rätt drivrutiner till korten då jag inte får det att fungera som jag vill. När jag kör med HDMI kontakten så får jag inte liv i skärmen med DVI kontakten när jag kopplar det på samma kort utan jag måste köra HDMI eller DVI och VGA för att kunna köra från samma kort.
Jag ha nyligen köpte en ny dator som jag lite grand var med och bestämde vad jag skulle ha för hårdvara i. Jag ville bl a ha två stycken grafikkort i, men exakt vilket grafikkort det fick bli fick butikens proffs bestämma. Enligt papperna och enhetshanteraren så ska jag då ha fått Geforce GTS 250 iskruvad i datorn. Men när jag tittar på Nvidias hemsida så stämmer inte uttagen på baksidan med vad jag har. Mina kort liknar mest GTS 220, men portarna sitter i en annan ordning än på den bild som finns på hemsidan, men det är det närmaste jag kommer. Anledningen till att jag rotar lite i det här är att jag undrar om jag har rätt drivrutiner till korten då jag inte får det att fungera som jag vill. När jag kör med HDMI kontakten så får jag inte liv i skärmen med DVI kontakten när jag kopplar det på samma kort utan jag måste köra HDMI eller DVI och VGA för att kunna köra från samma kort.
De bilder som nVidia har är förmodligen på deras referenskort. Kort från andra tillverkare, men med samma GPU, behöver inte se likadana ut.
Vet för övrigt att det inte är ovanligt med begränsningar som gör att man inte kan köra HDMI och DVI samtidigt, men om det är en sådan begränsning som spökar i ditt fall låter jag vara osagt utan hänvisar till manualen.
Enligt Belarc Advisor så ska jag då ha GTS 250 så jag får väl förmoda att jag då har rätt drivisar. Tråkigt bara att jag inte kan utnyttja alla portarna.
Jag får ingen riktig ordning på de här prylarna. Jag fick höra HDMI kopplingen är mera anpassat för "TV-tittande" och att jag hellre bör använda mig av DVI och VGA kopplingarna till mitt Flight Simulator användande så jag tog bort HDMI sladden och stoppade DVI och VGA från samma kort, men får då ingen som helst fart DVI skärmen. Kör jag Nvidias kontrollpanel så hittar den bara en skärm. Kör jag egenskaper från skrivbordet finns det två skärmar, men jag får som sagt ingen bild på den DVI kopplade skärmen.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e