Hej.
Jag ska i samband med nästa lön köpa en HTPC. Jag vet dock inte exakt vad jag ska köpa och av vem. Prisbilden ligger någonstans mellan 4000-6000:-. Inte alltför flashig mao :)
Jag vet dock inte vart jag ska beställa den ifrån. Är det någon som kan rekommendera ett vettigt företag med bra support och kunnig personal? Vilket OS HTPC:n har spelar mindre roll.
Min tanke är dock att jag ska ha en central server i lägenheten med fantastiskt stor(a) hårddisk(ar), där alla mina filmer, min musik och mina bilder ligger. Denna server streamar sedan valfritt medium till min apple-tv (vardagsrummet), xbox1 (sovrummet) och xbox2 (kontoret). Det klarar väl inte Popcorn Hour av?
Håller verkligen inte med stoffe-2k. Kan inte rekommendera Popcorn Hour eller liknande. De suger ju! Särskilt om man som du verkar komma från Xbox/XBMC-träsket, då är man ganska kräsen. :)
Man behöver heller knappast en uttalad server för att streama lite film hemma, det kan ju vilken dator eller HTPC som helst.
HTPC behöver inte vara något projekt utan slut, utan det beror ju vad man gör det till. Sålde min PCH och kör nu en burk med Ubuntu och XBMC som HTPC, vilket fungerar utmärkt utan mer pill än något annat.
Det största jobbet är dock inte att montera ihop hårdvaran, utan att konfigurera mjukvaran.
/R
Du ska alltså inte använda HTPC:n som HTPC, utan som server som streamar till Xbox eller AppleTV? Isf. är det ju ingen HTPC du behöver , utan valfri dator/server.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25