Jag har en Western Digital My Book Studio och den har en smidig funktion som heter SmartPower.
Förut stängde den av sig själv när man monterade av den från skrivbordet med hjälp av nåt som de kallar för SmartPower, men sedan jag körde in någon firmwareuppdatering till hårddisken så försvann den funktionen och nu står den i viloläge och knarrar till lite då och då om jag inte stänger av den helt, vilket helt sjukt nog tar 6-7 sekunders intryckning av powerknappen, som i mitt fall dessutom sitter grymt bökigt till :P
Någon som vet hur jag kan få tillbaka den här SmartPower-funktionen som startar hårddisken när den får kontakt via usb/firewire och stängs av när anslutningen bryts?
Jag kör OS X Leopard för övrigt.
Jag har en WD My Book Essential Edition, där gäller vissa extragrejer i installationsprogrammet bara i 30 dagar, sen måste man köpa det, när jag konfigurerade mitt Windows XP Professional (PC) med Mac OS X Tiger, fick jag därmed 30 dagar till. En ominstallering gjorde susen.. hoppas det fungerar? support.wdc.com kan ha de filer du behöver?
280 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25