För ett tag sedan köpte jag en nya Qnap NAS med två stycken hårddiskar på 1 Tb vardera, som är speglade.
Min tanke var att det skulle vara min backup... Men, av någon anledning så rasade den och den gick inte komma åt på nätverket. Hårddiskarna plockades ut och den lämnades in på reparation. Nu har jag fått en helt ny vilket är bra! :)
Men, vågar jag bara slänga i de gamla diskarna och tuta och köra? Jag vill ju inte att något skall raderas, liksom
Stoppa in den ena, fungerar det så fungerar det (vilket det borde göra), fungerar det inte så vet du det ;) (Du har ju två så det är grönt, det enda som blir special blir ju att eftersom du inte stoppar i båda samtidigt så kommer den du stoppar i sist betraktas som ur synk och den kommer kopiera rubbet från den första disken till den andra. Raid 1 fungerar så
Stoppa in den ena, fungerar det så fungerar det (vilket det borde göra), fungerar det inte så vet du det ;) (Du har ju två så det är grönt, det enda som blir special blir ju att eftersom du inte stoppar i båda samtidigt så kommer den du stoppar i sist betraktas som ur synk och den kommer kopiera rubbet från den första disken till den andra. Raid 1 fungerar så