Min skrivare vill inte längre. :(
Jag skriver inte ut så överdrivet ofta, men häromdan var det dags och tydligen första gången sen jag uppgraderade till Vista som det skulle skrivas ut grafik.
Det gick ju sådär. :l
Jag fick en massa sidor med random text i en rad längst upp när jag försökte skriva ut en karta från hitta.se, men begripligt var det ju inte.
Försökte stoppa i installationsskivan, men får bara svaret "This installation method is not supported on this operating system".
Windows Update hittar inget nytt och hur jag än försöker begriper jag inte hur man uppdaterar drivrutiner. Det finns en "drivrutin"-knapp i skrivaregenskaperna men den går inte att klicka på.
Just nu används MS drivare och de funkar ju alltså inte.
Lexmark har dessvärre inte världens bästa site när det gäller drivrutiner heller, det enda jag hittar är filer som heter typ Lexmark_UD0_Vista_x64_PCL_Emul_sys_sv.exe och jag får inget vettigt ur dom.
Windows testsida ser okej ut med loggan uppe till vänster, men skriver jag ut Googles startsida finns inte deras logga med och hitta.se's startsida resulterar i VM i jidder.
Vista x64 finns i burken och skrivaren är just nu ansluten direkt via usb, när ny router är införskaffad är tanken att köra via nätverket, men det är alltså inte något alternativ i dagsläget.
Hilfe bitte!