webForumDet fria alternativet

Nya macbooks och displays :D

Datorhårdvara

42 svar · 2 900 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Sweeet :)

http://www.apple.com/se/macbook/

Dags att börja spara igen då. Jag som beställde en ny mikrofon, en svindyr melodica och ett riktigt fett kromatiskt munspel från tyskland igår =/ Nåja, det lär ju vara nästan lika kul prylar.

Medlem sedan nov. 2004112 inlägg

Ja nu blev man ju sugen på att uppgradera!

I och för sig inte såå mycket tunnare (3mm) eller lättare (0,2kg) än förra modellen men.. ja, läcker. Trevligt med en lite bättre grafikkrets också.

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Jag var faktiskt inne på att uppgradera min gamla vita (eller ja, inte så vita längre kanske) första generationens macbook, men så sugen blev jag faktiskt inte på de nya modellerna tyvärr. Avvaktar ett tag till och ser om nån annan tillverkare kan hitta på nått mer spännande, men det tvivlar jag på....

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag skulle betala av kreditskulder men nu blev jag enormt sugen på en ny bärbar. Skärmen måste jag ha.

Någon som vill köpa förra versionen av Cinema Skärmen, bra skick, 23", knappt använd, inga döda pixlar?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Tråkigt att de tagit bort firewire på MacBook, att den inte gick ned mer i vikt samt fick lite högre skärmupplösning.

Lite förvirrande att den gamla vita MacBooken ska säljas parallellt med den nya.

muskot skrev:

Tråkigt att de tagit bort firewire på MacBook, att den inte gick ned mer i vikt samt fick lite högre skärmupplösning.

Lite förvirrande att den gamla vita MacBooken ska säljas parallellt med den nya.

Väldigt konstigt, likaså med MBP 17". Frågan är om de ersätts så småningom eller hur det är tänkt.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

muskot skrev:

Det är väl bara för att verkligen peka på att dom nya modellerna har mycket bättre pris än förut?

Så mycket bättre pris tycker jag inte att de har, ingångsmodellen på macbook har väll alltid kostat 12000 när de nya modellerna har släppts. Dock är datorerna såklart bättre nu än de var tidigare, så visst kanske man kan kalla det billigare iom att man får med dator för pengarna.

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Ja, eller 15" iallafall, 17" är samma men med lite bätre prestanda.

Så om jag nu är ute efter 15" så är detta den nya... härligt... dags att störa ekonomin... =)

Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Okkido skrev:

Väldigt konstigt, likaså med MBP 17". Frågan är om de ersätts så småningom eller hur det är tänkt.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.186002/darfor-fick-toppmodellen-av-macbook-pro-ingen-ny-design

muskot skrev:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.186236/jobs-om-saknade-firewire

"Beställningsdatum: Oct 18, 2008 kl. 07:12 PM GMT"
"Skickades den: Oct 30, 2008"
"Beräknat leveransdatum: 04 nov 2008"

Efter 13 dagar utan någon uppdateringar så har skiten nu i alla fall börjat röra sig från Kina. Nån gång i nästa vecka planerar jag att smeka en ny MBP.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Okkido skrev:

"Beställningsdatum: Oct 18, 2008 kl. 07:12 PM GMT"
"Skickades den: Oct 30, 2008"
"Beräknat leveransdatum: 04 nov 2008"

Efter 13 dagar utan någon uppdateringar så har skiten nu i alla fall börjat röra sig från Kina. Nån gång i nästa vecka planerar jag att smeka en ny MBP.

Gnäll inte. Du har ju betydligare snabbare leverans än jag:

Oct 15, 2008 kl. 08:17 PM GMT
Skickades den: Oct 24, 2008
Beräknad leverans: 03 Nov, 2008 - 04 Nov, 2008

Om man skulle utgå från Beräknad leverans som stod på Statusinformationen hos Apple Order Status så var den 07 - 10 nov. I win :P

Gein, var befinner sig din dator just nu? Min kom precis till APELDOORN, NL. Tänkte vara intressant att veta vilka fler resvägar den tar innan den kommer till Sverige, att jag jämför lite med din.

99mac.se ligger fortfarande nere för mig.

Ditt paket har utsatts för ett undantag.

:x

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Okkido skrev:

Gein, var befinner sig din dator just nu? Min kom precis till APELDOORN, NL. Tänkte vara intressant att veta vilka fler resvägar den tar innan den kommer till Sverige, att jag jämför lite med din.

Vart står det?
Under leveransdetaljer står det:

Leverans schemalagd av slutlig budfirma, se beräknat leveransdatum

Såg nu

Skickat till UPPSALA, SE

Är detta slutdestinationen eller har den faktiskt kommit till Uppsala? Isåfall borde de ju kunna köra ut den imorgon tycker man.

Jag förstår fortfarande inte varför de inte kan skicka en MBP till Kanada med svenskt tangentbord när de ändå skickas från Kina... ?

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

Jag kan berätta att de bara kan skicka med svenskt tangentbord till norge om allt är standard. Dvs vill du ha en annan hårdisk eller mer minne så går det inte...

Nu var det ju tack o lov inte så farligt för mig att åka de 10-15 milen till gränsen o hämta datorn. :)

Gein skrev:

Vart står det?
Under leveransdetaljer står det:

Såg nu
Är detta slutdestinationen eller har den faktiskt kommit till Uppsala? Isåfall borde de ju kunna köra ut den imorgon tycker man.

Kolla på ups.com. Ditt spårningsnummer står ute till vänster. "Budfirmans spårningsnummer". Där får du real time-information.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)