Min förra lön blev uppåt väggarna fel och nu har de rättat till det - alltså har jag alldeles för mycket pengar för mitt eget bästa just nu... :e
Jag har ju bara köpt dator i delar tidigare, så jag är helt lost på laptopfronten.
Vad ska man titta efter? Vad ska man undvika? Vilka processorer slukar ström? Vilken tillverkare kör med dumma specialgrejor som kostar skjortan när man exempelvis vill uppgradera minnet?
Allt kommer ju med Vista numera och jag kör XP hemma - hur mycket resurser drar det egentligen med tanke på processor och internminne?
Minst 2gb och 250gb hdd är väl grundtanken i alla fall. 15-17" och anständig vikt. Budget under 10k men ingen skit för 3000.
Men sen är jag ju en sån som kan snöa in på att det inte ska vara några andra tangenter ovanför höger- och vänsterpil så man kan hitta dom utan att behöva titta på tangentbordet... :OO :e
Det jag "snöat" in mig på är att jag gärna vill ha grafikminnet separat, alltså inte delat med det vanliga minnet. Och en bra upplösning 15-17" skärm. Men det verkar springa iväg i pris då :(
Jag har en HP som jag är nöd med. Tyst och relativt snabb, trots Vista. ;)
Se till att burken har 2 gig RAM och ett ledigt minnesslott ifalll att du känner att du behöver mer minne i efterhand. Det är billigt att köpa till och enkelt att sätta i själv.
Jag har en HP som jag är nöd med. Tyst och relativt snabb, trots Vista. ;)
Se till att burken har 2 gig RAM och ett ledigt minnesslott ifalll att du känner att du behöver mer minne i efterhand. Det är billigt att köpa till och enkelt att sätta i själv.
Jag har en HP som har liknande chassi som den här, om bilderna stämmer. Jag har en nc8430 och den fungerar grymt. Robust, bra prestanda och pekpilar som faktiskt tillochmed sitter lite avsides.
HP is the shit när det gäller bärbara, om man inte väljer en IBM.
"is the shit" betyder väl ungefär "detta är skiten"! Är det så det skall stå?
Sedan finns väl inte IBM bland de bärbara längre! Men Lenovo brukar få bra kritik.
Men det är kanske fel det också!
Sedan finns väl inte IBM bland de bärbara längre! Men Lenovo brukar få bra kritik.
Vissa saker ska inte översättas direkt. ;) "is the shit" används för att beskriva något som man tycker är bra.
Ja, och HP är Compaq. Vart vill du komma? Du vet ju vad jag menar ändå.
Dustins server har det inte så kul just nu, ingen länk till Prisjakt, OveRRidE?
Tyvärr, jag minns inte modellnamnet. Jag kikade bara igenom ett antal som jag tyckte verkade ha bäst prestanda för under tiotusenpengen. Jag vet av erfarenhet att HP har bra bärbara, om man inte tar de billigaste. Ett robust chassi gör mycket för känslan.
Jag skulle rekommendera dig att hålla ett extra öga på upplösningen på skärmen när du ögonshoppar bärbara, priset beror i mångt och mycket på monitorn; ej tillräcklig upplösning är förödande på en bärbar. Man byter liksom inte skärm.
Jag skulle rekommendera dig att hålla ett extra öga på upplösningen på skärmen när du ögonshoppar bärbara, priset beror i mångt och mycket på monitorn; ej tillräcklig upplösning är förödande på en bärbar. Man byter liksom inte skärm.
Jo, det märker jag på min gamla iBook, ikonerna är ..ehm, stora. :e
Var går gränsen för en vettig upplösning på 15 resp 17 tum för en bärbar nu för tiden?
Förresten, är verkligen Apple så överlägsna på batterisidan? Min iBook rullar gladeligen över fyra timmar med konstant surfande, filmtittande osv, men på de jag såg när jag tittade runt i går (där det öht var specat) var ingen över två timmar..? :q
På jobbet kör vi bara HP datorer och dom har funkat bra.
För tillfället är det HP 6710B som vi har som standard dator. Själv har jag en nx7400 som är ett år gammal och som aldrig har strulat. http://www.dustin.se/pd_5010135658.aspx
På jobbet kör vi bara HP datorer och dom har funkat bra.
För tillfället är det HP 6710B som vi har som standard dator. Själv har jag en nx7400 som är ett år gammal och som aldrig har strulat. http://www.dustin.se/pd_5010135658.aspx
Pedda, det var precis den modellen jag länkade till på Dustin. ;)
Var går gränsen för en vettig upplösning på 15 resp 17 tum för en bärbar nu för tiden?
Jag anser att en laptop skall klara 1680 X 1050 för att den skall vara värd att köpa. Det finns de som har 1440 X 900 (eller nåt liknande) och det kan kanske vara okej på en 15-tummare men det är tveksamt.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25