webForumDet fria alternativet

Problem med Backup av iso filer på HDn

Datorhårdvara

3 svar · 529 visningar · startad av flumpa

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg
Frågan#1

Hej

När ja flyttar iso och img filer från min interna HD till min externa HD som ja just köpt så klagar den på att disken är full. Om ja klickar på skip i total commander och hoppar över filen så kan ja fortsätta att föra över dom andra filerna.

Nån som vet vad detta kan bero på?

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Hej igen

Kan det ha något att göra med att den externa driven är FAT23 och min vanliga drive är NTSF?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Ja, självklart. FAT32 har ju begränsning på 4 Gb per fil, så är dina filer större än så är det ju en ganska given orsak. NTFS har inte den begränsningen.

Medlem sedan apr. 20091 inlägg

jag har samma problem! jag gjorde flera kopieringar samtidigt. Nu pratar vi om 15 kopieringar samtidigt. Vet att det är extremt haha... men iaf.. då började total commander klaga på att disken är full på två av kopieringarna och undrar om inte jag vill skippa filerna.. de filerna som den vill skippa är filer som är typ större än 1gb... den externa hårddisken är en hfs+ j-hårddisk som jag kopplat till windows med hjälp av macdrive. det har gått ett jättebra med flera kopieringar samtidigt tills jag blev ivrig o gjorde 15 st samtidigt.

jag startade om datorn, lät den externa vila i en dag och sen fortsatte kopieringen.. nu kan jag bara göra en kopiering i taget.. gör jag mer än en så gnäller den om att hårddisken är full. kan jag ha pajat hårddisken???!!! :o bör oxå tillägga att den är helt ny men det kanske kvittar? det är en seagate freedrive xtreme 1,5Tb.

tycker att det borde kvitta om det e ntfs eller hfs+ j.

hoppas ni har nåt svar. tack på förhand!

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)