Vad är detta? Alla mina elektroniska prylar går åt skogen :(
Dator: Sony VAIO laptop.
Jag fick ett virus som jag försökte ta bort men det slutade med att jag satte in min Recovery Disc eftersom jag till slut inte hade något annat alternativ.
Recovery = ERROR.
Satte in en Windows-skiva för formatering och ominstallation = ERROR (ingen HDD hittas)
I BIOS ser jag min HDD men windowsinstallationen hittar den tydligen inte. Kan ej heller få igång windows igen, troligen kanske recoverydisken hann pajja det för den tuggade i ca 5min innan det sket sig. Windowsinstallationen falerar när man skall välja vilken partion man vill arbeta med.
Antagligen sitter en SATA-disk i datorn, då kan det vara därför disken inte hittas i Windows-installationen. Se om du har möjlighet att sätta på "compatibility mode" eller något liknande i BIOS - så löste jag liknande problem vid ominstallation av min laptop.
Aha. Dock kan jag inte göra så mycket själv i detta BIOS eftersom det är ett satans VAIO-system. Men jag ska se om det finns något jag kan ändra när jag kommer hem.
Jag ringde VAIO support och fick reda på att om man trycker på F10 tre gånger vid uppstarten så laddar man recovery-disken som är en gömd partition, vilket fungerade bättre än mina DVD-skivor. Weee
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849