Jag brukar ha som försiktighetsåtgärd att alltid låta skärmen slockna efter 15 minuters inaktivitet. På så vis sparar man både energi och på datorn.
Din skärm kanske bara är överhettad? Vi måste ju vara lite positiva. :)
2 svar · 359 visningar · startad av Sico
Aj aj, jag är rädd. Idag har det hänt samtliga 2 ggr som jag låtit skärmen gå från energisparläge till normalt läge, men jag aldrig sett detta innan. Det har varit en 5cm bred rand av streck i alla möjliga olika färger vertikalt mitt i skärmen. Färgerna hoppar lite fram och tillbaka i opacitet tills efter nån minut då skärmen äntligen ser naturlig ut igen.
Det är en Sony Vaio laptop från 2006 som har fungerat kanon i 2 år. Datorn är igång nästan oavbrutet då jag i stort sett använder den som en stationär dator.
Ligger datorn på dödsbädden? Eller finns det något jag kan göra, typ låta den vila lite mer kanske :q
Jag brukar ha som försiktighetsåtgärd att alltid låta skärmen slockna efter 15 minuters inaktivitet. På så vis sparar man både energi och på datorn.
Din skärm kanske bara är överhettad? Vi måste ju vara lite positiva. :)
Jag hoppas att det är hettan som är i landet som ställer till det. Jag har inställningarna att skärmen stängs av efter 15 min jag också. Men ska nog stänga av datorn på nätterna nu. Vill inte lägga pengar på datorn just nu.