Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Dell's XPS serie?
Datorerna ska tydligen vara riktigt bra, om man läser diverse recensioner.
Jag har fastnat lite för den här:
http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_xps_m1530?c=se&cs=sebsdt1&l=sv&s=bsd
Det är då den längst till höger, som startar på 10390:- exkl. moms.
Jag har bytt ut lite delar, bla. ökat utrymmet och beställt till lite saker, så jag har hamnat på ca. 18500:- exkl. moms, men har nu ett par frågor kring det här.
Som optisk enhet står det:
Fast, slank fackmatad Blu Ray 2X Enhet
Är detta även en CD / DVD Brännare?
Att den läser CD / DVD tar jag för givet, men frågan är om den även bränner dessa format? Blu Ray brännare är det inte, med det känns inte aktuellt över huvud taget.
Som batteri har jag valt:
Primärt 9-cells batteri (85 wattimmar)
Det är ett lite fetare än standardbatteriet - kommer detta att sticka ut utanför datorn, vad tror ni?
Det är nått som skulle vara sjukt irriterande, vet att t.ex. flera ASUS har så på sina större batterier, att de sticker ut 5-10cm på datorns baksida.
/red - såg nu på ett annat ställe på deras sajt att 9-cells sticker ut ~3cm, på bilden att döma ser det inte så farligt ut.
Känns som om jag kommer vinna en del på att välja det.
Vidare så står det:
Dell trådlös 355 Bluetooth 2.0 modul
Är det en USB plug, eller inbyggt i datorn?
Vill inte slösa en USB port på gammal Hub.
På bildgalleriet av datorn står det:
HDMI Ljudutgång
Visst måste man kunna ansluta en skärm via denna HDMI utgång?
På bilderna är det en helt vanlig HDMI utgång, så det bör gå, right?
I övrigt finns bara en trött gammal VGA, så jag gissar att jag även kan ta bilden från denna port?
/red - hittade även info om detta, givetvis går det att koppla till en extern skärm, lustigt att det står "Ljudutgång" på specifikationen.
Hittar inga svar på dessa frågor hos Dell (nu har jag visserligen inte ringt dom...) men kanske att någon här vet.
Tack!