webForumDet fria alternativet

Är MacBookPro den ultimata!

Datorhårdvara

52 svar · 2 530 visningar · startad av Lasp · sida 3 av 3

Frågan, av Lasp

portabla maskinen? Kan man få samma effekt med en annan typ PC bärbar? Man kan väl lägga in ett MacOS på en Intelmaskin också! Vad missar man då? :q Jag vill gärna ha en maskin som kan alla tre stora operativen, Leopard, XP, kanske Vista och så fedora. : :e

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

caze skrev:

Ja, det är stora skillnader mellan Macbook Pro och Macbook. Större mellanrum mellan tangenterna på Macbooken. Tangentbordet är alltid en vanesak och jag tycker det fungerar klockrent på min Macbook Pro.

Hur kommer det sig att det är större mellanrum på macbook än på pro då pro är den "större" modellen? Pro har väl sina högtalare vid sidan av tangentbordet vilket naturligt gör att det blir mindre mellanrum?

Hursomhelt har jag själv en macbook och tycker inte det är för långt mellan tangenterna. Men som sagt är det nog en vanesak.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

xtreme skrev:

Hur kommer det sig att det är större mellanrum på macbook än på pro då pro är den "större" modellen? Pro har väl sina högtalare vid sidan av tangentbordet vilket naturligt gör att det blir mindre mellanrum?

Du svarar på din första fråga i den andra frågan?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Fast avståndet mitten till mitten på knapparna är nog faktiskt lika stort om inte större på mbp då mpbs tangenter är avfasade medan mbs är avhuggna.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Har ännu inte hämtat maskinen, men visst verkar det vara rätt val!
http://www.idg.se/2.1085/1.156291
Mitt stora misstag med Vista var ju att köra 64 bitars, här är det sagt 32 bitars punkt slut.

Har börjat med att synka min iPhone, bara det var rätt häftigt.
Men var lär jag mig mer om hur man hanterar denna eminenta maskin?

Natten smyger sig på och jag sitter här i min kuvös, alldeles tyst! Jo jag kör min MacBookPro och den hörs inte.
En vän testade med Vista direkt i den och fick svar att batteritiden var två timmar, med Leopard var det 3,5 timmar.
Så jag sitter här lugnt och låter mörkret omsluta mig. Ha det lika bra säger Lasp ;-)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Avundsjukan smyger sig på, säger silfver!

Medlem sedan maj 20012 237 inlägg

Köp en, då är det slut med avundsjukan (för din del) ;)

Har själv en MBP - P som jag är väldans nöjd med även om + P vore trevlig.

Vad menar du med -p? Har du ingen Pro? För man kan lätt tolka det så när du skriver MBP. :OO Men sen skriver du - P precis som om du menar att vi inte ska läsa p:et, då blir det ju bara MacBook. Hm. ;)

Jag har en MacBook, två år gammal visserligen men den klarar sig jävligt bra. Jag älskar den. Så ett byte gör jag inte förrän nästa år.

Medlem sedan juni 2006244 inlägg

Vart kan man få tag på denna omtalade magnifika maskin utan att betala mer än en månadslön (2400kr) ?
Kan jag fånga den själv i det vilda?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

doridori, yepp. Fast spring nått så in i helvete efter att du fångat den, och undvik övervakningskameror och dylik utrustning. Hoppa också bara på ett byte som är mindre än dig själv.

doridori skrev:

Vart kan man få tag på denna omtalade magnifika maskin utan att betala mer än en månadslön (2400kr) ?
Kan jag fånga den själv i det vilda?

En MacBook Pro får du ju för SEK 17.495,00.

Är tyst nu

När jag nu sitter ute i min pensionärskuvös och spelar Jarre och ser att jag har över tre timmars batteritid är jag mer än nöjd.
Detta är ingen dålig maskin eller operativ, just nu X.
Visst tar det ett tag att lära sig tangenterna, men det är det värt.

Sa jag att den är knäpptyst nu när varken Kratwerk eller JM Jarre spelar sina epos! :bire

286 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
151 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
153 ms — ändringar (db)