Beror på hur de kyls, oftast har man inget mellanrum alls. ibland måste man ha 1U.
Hej!
Hur tätt sitter rackserverar i ett normalt rackskåp? Alltså mellanrummet under och över?
8 svar · 664 visningar · startad av Qimen
Hej!
Hur tätt sitter rackserverar i ett normalt rackskåp? Alltså mellanrummet under och över?
Beror på hur de kyls, oftast har man inget mellanrum alls. ibland måste man ha 1U.
Inget alls? Hur går det då om man har rails och vill dra ut sin server?
Anledningen till att jag undrar är att jag skulle behöva dra två popnitar underifrån upp in i lådan och då bygger det någon mm eller så.
Det bör inte vara några problem att få plats med popnitar mellan två servrar.
Bra, då kan jag forsätta mitt lilla serverprojekt.
hum, i de SUN rack jag haft med rails så har man varit tvungen att hålla emot servarna under och över när man skulle dra ut en i mitten... var iofs. när 250 och 450 var heta... ;)
SirPeter skrev:
Det bör inte vara några problem att få plats med popnitar mellan två servrar.
Jag skulle nog vilja motsäga mig det där. Jag är tveksam till om jag fått plats med mer än ett tjockare pappersark mellan servrarna i de rack jag monterat i. Fast, det beror ju på hur stora popnitarna är, men vi har iallafall inte några hejdlösa millimetrar mellan våra maskiner.
Jag satte in en ny server i vårt rack idag, och det var knappt så den gick att föra in när HPs etikett (en tunn kartong/pappersbit) hamnade mellan.
Oj så det är så ont om plats allstå. Tur jag lyckades lösa det hela utan att behöva popa. :)