Det var lite jobbigt att läsa ditt inlägg, men det låter som ganska typiska symptom på ett nätaggregat som håller på att lämna in.
Hej!
Jag har haft problem under en tid.
Först så hittade den inte enheterna alls, interna HDD och DVD.
Sen öppnade jag chassit och då fungera det.
Jag satte tillbaka och körde så, tills för några dagar sedan.
Nu stänger den bara av sig utan en bluescreen etc, (Som ett strömavbrott).
Sen måste man rycka strömkabeln sen dra igång den.
När den precis dör så är nätagget väldigt varmt.
Eftersom jag inte jämfört sedan innan så vet jag ej hur den brukade vara, men så varmt som den är när den dör är inte normalt iaf.
Så jag köpte för några dagar sedan Kylpastan Arctic Silver 5.
Innan gjorde jag rent med tryckluft på burk.
Jag tog bort all gammal kylpasta innan jag applicerade den nya.
Efter det så höll den utan att dö betydligt längre.
Körde memtest 1.70 i över 8,5 h utan problem.
Men så för några dagar sedan på natten satt jag här. Sen skulle man sova så hela dagen har den stått på tills på kvällen, sen skulle jag sätta mig efter en hektisk dag och då hade den dött som tidigare.
Blir inte klok på detta.
ACPI 2.0 Support hade jag ställt in sedan tidigare på NO men efter att den dog igår så ställde jag den till YES.
Ska det ha med saken att göra?
ACPI APIC Support vad gör egentligen den funktionen?
Så sammanfattningsvis:
Jag har städat den, Damm osv, (även nätagg)
Jag har ryckt varenda kabel och satt i den igen.
Tagit bort den gamla kylpastan och satt på en ny.
Vad mer bör göras?
Jag har en ASUS Barebone Pundit-R sedan årsskiftet 2004-2005
http://se.asus.com/products.aspx?modelmenu=1&model=85&l1=1&l2=3&l3=410&l4=0 (seg sida)
http://asus.com/products.aspx?l1=1&l2=3&l3=410&l4=0&model=85&modelmenu=1
Intel Pentium4 3.2GHz 1MB 800MHz Box med fläkt Socket 478 Prescott
Samsung 512MB DDR PC3200 CAS3.0 400Mhz
Detta minne köptes 2007 augusti:
Corsair Value S. DDR 1024MB PC3200 400MHz CL3 - [HV]
Minnet totalt är ca 1407 mb (som datorn kan nyttja) för den vill ha lite till det interna grafikkortet.
Win XP Pro engelska körs.
Jag kör med IE 7 sedan ca 3 veckor.
Jag har virusprogrammet AVG Free Edition.
Nec Intern IDE DVD±RW 16x Dual Layer ND-3550 - Silver (Bulk) - [HV] körs på interna IDE controller som slave.
2 x Western Digital 500GB SATA II Caviar SE (7200rpm / 16MB Cache / SATA II) - [HV]
MRT Externt kabinett 2xSATA HD USB/FireWire används med FireWire kabeln och har båda SATA 2 diskarna i, den går på egen ström. EJ via datorn.
Seagate Barracuda ST3400620A 7200.10 400GB 7200rpm 16MB UDMA100 IDE körs på interna IDE controller som master.
Eftersom det är en barebone så är det tajt med kablarna så jag har den svarta kontakten på IDE kabeln på dvd:n och den gråa på HDD.
Ska ju vara tvärtom egentligen mig veterligen.
Samsung 19" Tft Wideskärm SyncMaster 940BW
Jag använder 2 st strömuttag till datorn, skärmen, skrivaren, usb hubben, HDD kabinetten.
Detta delar även på strömmen: TV, Xbox, DVD, lampa, switch för olika ljudkällor och en klockradio. (Men allt detta kan vara avstängt och den dör iaf).
Någon idé att dela upp det hela?
Jag satte in en 4 strömuttag numera att dela upp alla enheter på. (EJ gjort ännu).
Om det skulle visa sig att datorn får för lite ström så får jag dela upp allt.
Datorn och skärmen sitter på olika uttag, (Problem sedan tidigare att skärmen fick för lite ström, den började flimmra när kabinetten startades).
Tack på förhand
Martin