Byggde nyligen en liknande burk men med ett ASUS P5K-E/WIFI. Gigabyte brädan verkar dock minst lika bra. Jag valde ASUS för att jag har ett audio DSP kort som kan vara lite petigt och jag vet att det funkar med den ASUS brädan. Annars verkar det som att gigabyte är lite mindre värmealstrande och drar mindre ström samt presterar aningen bättre, medans P5K-E överklockar lite bättre.
Om du vill ha tyst, köp en CPU kylare också. Schyte Ninja verkar prisvärda men vill du ha tystast möjliga kör en Noctua NH-U12F eller en Thermalright Ultra-120 eXtreme med en Noctua fläkt.
Vill du ha ännu tystare och inte är rädd för att mecka med ditt grafikkort och invalidera garantin på det, köp ett Accelero S1...kostar runt 180kr och är grymt bra.
Jag har ett 8800GT med specialdesignad kylare som är ca 20 grader svalare än originalkylaren, men trots det gick mina temperaturer ner en 10 grader till med en S1'a passivt i ett chassi med medelmåttigt luftflöde.
Mitt kort hade redan en separat fläns på spänningsregulatorer, men annars är det nog en bra idé att köpa några extra kylflänsar att slänga på där då det bara medföljer flänsar till minnen med S1'an.