webForumDet fria alternativet

Hittar inte nyare drivrutin till "ati radeon 9500 PRO" som fungerar.

Datorhårdvara

2 svar · 720 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

Installerade om datorn och skulle lägga in drivrutinerna till mitt grafikkort "ati radeon 9500 PRO". Laddade ner "Catalyst Software Suite" från http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp men när jag startade upp fick jag ett felmeddelande att mom.exe inte kunde startas och kunde inte få igång kontrollpanelen samt CCC något och andra ”program” som också placerades i startmenyn. Provade även installera Display Driver vilket inte heller fungerade. Installerade drivrutinerna som kom på en CD när jag köpte datorn men känns lite gamla. Har ingen riktig kontrollpanel och när jag ska växla till TV:n måste jag klicka på "växla mellan bildskärmar" (bifogar bild). Då släcks datorskärmen och en bild kommer ifs upp på TV:n men upplösningen är rätt dålig och det är jobbigt att jag inte kan arbeta med datorn samtidigt. Minns att jag lyckades installera några drivrutiner för ett tag sedan där jag kunde ha bild på datorn och TV:n samtidigt och när jag ville få över en bild på TV:n drog jag bara fönstret utanför datorskärmen så kom det in i TV:n, som att ha två skärmar samtidigt. Dessutom hade jag mer en riktig kontrollpanel som jag fick upp genom att dubbelklicka på ikonen vid klockan. Använder Windows XP SP2.

ati.gif
Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

Tydligen är det ett problem men det löste sig efter många omstarter ;)

To workaround this issue, please do the following:
Uninstall Catalyst Control Center
Reboot
Uninstall .Net Framework 2.0
Reboot
Reinstall .Net Framework 2.0 from: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856EACB-4362-4B0D-8EDD-AAB15C5E04F5&displaylang=en
Reboot
Reinstall Catalyst Control Center
Reboot

ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Nog för de e löst men skulle rekomendera Omegadrivers istället

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)