Så, vad händer om jag inte är hemma och chauffören inte ringer?
Försöker han igen nästa dag? Skickas paketet till slut tillbaka?
Funderingar kring iMac-inköp?
24 svar · 1 337 visningar · startad av Gein · sida 2 av 2
Frågan, av Gein
Nu är det inte långt ifrån en beställning av en iMac. Jag är inte i något behov av stor hårddisk och 1GB extra minne köper jag gärna från en annan leverantör för att spara några kronor. Detta leder till valet av den 3:e varianten, 24" med 2.4GHz-processorn. Jag vill dock inte snåla i onödan och funderar på om det är värt de extra kronorna att uppgradera till 2.8GHz Intel Core 2 Extreme? 2 250kr f
Läs frågan i sin helhet →Gein skrev:
Så, vad händer om jag inte är hemma och chauffören inte ringer?
Försöker han igen nästa dag? Skickas paketet till slut tillbaka?
lapp i brevlådan med adress till deras lager så får du köra och hämta det där.
Jag har varit med om "lapp i lådan" och när man ringer kan man få välja på att åka och hämta den eller så kör de ut den igen.
När det gäller AppleCare så har vi köpt det på alla "ihopsatta" datorer, t ex bärbara och iMac med tanke på att om en del får sönder så fungerar inte något och de oftare är lite snårigare att mecka med. Dessutom har vi nog tjänat in dem - skärm och moderkort byttes på en iMac efter nästan 3 år och det har varit annat som jag försöker förtränga. Nej, inte på alla datorerna men sammantaget så har det nog gått ihop
Däremot har vi aldrig haft AppleCare på skärmar och "separata" datorer. Inte heller har vi varit frekventa besökare hos deras support - man får oftast snabbare svar på div forum.
AppleCare är väl som alla försäkringar - händer inget är pengarna kastade i sjön men smäller det till så kan man ha tjänat in den med råge.
Läste lite på MacForum och 99 och beslutade mig därefter för att idag ringa TNT och meddela att jag inte kommer kunna ta emot paketet vid dörren.
Positiva nyheter: Datorn finns i Uppsala redan idag (4 dagar tidigare än vad som först annonserats).
Negativa nyheter: Åkeriet stänger redan 17 så jag måste vänta tills imorgonbitti innan jag kan hämta paketet (och därefter ytterligare en arbetsdag innan jag får pilla på paketet)
Kvalité rakt igenom!
Det trådlösa lilla tangentbordet är ju... vad ska man säga. Lite eget :)
Eventuellt kommer jag sakna numpad-delen men å andra sidan är det så jäkla snyggt på skrivbordet! :)