nej men man kan göra själv.. om man klarar sig med 100mbit/s ...
Finns det Tp kabel med dubbla kontakter i ena änden?
9 svar · 451 visningar · startad av Lasse H
Finns det Tp kabel med dubbla kontakter i ena änden?
nej men man kan göra själv.. om man klarar sig med 100mbit/s ...
100 är precis vad jag behöver.
Hur många tåtar behöver jag löda ihop?
Den är väl inte skärmad på något vis?
Eller hur menar du man ska göra?
eller så köper du två färdiga.. ;)
eller för 99:-
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=38830&path=38400000,57000000,60400000,62500000,62900000
själv ser jag ingen skillnad..
stoffe-2k skrev:
eller så köper du två färdiga.. ;)
eller för 99:-
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=38830&path=38400000,57000000,60400000,62500000,62900000själv ser jag ingen skillnad..
Fast du kan väl inte använda båda kablarna samtidigt, Utan du måste väl trycka in den röda eller blå knappen för vilken som ska användas?
Men det kanske inte Lasse H kräver heller? Då fungerar ju dom där, annars inte...
Inser nu att jag förmodligen är ute och cyklar.... :r
Vad jag tänkte var att koppla två datorer till samma bredbandsuttag och surfa på samtidigt.
Fast till det behöver man kanske en switch eller router eller något sådant?
Lasse H skrev:
Vad jag tänkte var att koppla två datorer till samma bredbandsuttag och surfa på samtidigt.
Då ska du kolla efter en router istället...
Esen skrev:
Fast du kan väl inte använda båda kablarna samtidigt, Utan du måste väl trycka in den röda eller blå knappen för vilken som ska användas?
Men det kanske inte Lasse H kräver heller? Då fungerar ju dom där, annars inte...
Nej, båda uttagen fungerar samtidigt. man använder inte alla trådarna för de låga hastigheterna i standarden så man kan köra två över en vanlig CAT5 kablarna. däremot behöver du två adaptrar precis som det står. en vid datorerna och en vid switchen.
Lasse H skrev:
switch om du får flera IP av din leverantör, en "hemma router" med NAT funktion om du bara får ett.
stoffe-2k skrev:
Nej, båda uttagen fungerar samtidigt. man använder inte alla trådarna för de låga hastigheterna i standarden så man kan köra två över en vanlig CAT5 kablarna. däremot behöver du två adaptrar precis som det står. en vid datorerna och en vid switchen.
Okey...
stoffe-2k skrev:
switch om du får flera IP av din leverantör, en "hemma router" med NAT funktion om du bara får ett.
Jag skulle nog rekommendera att skaffa en router i vilket fall som helst. Skalskydd är alltid bra och dhcp är en stor fördel.