...och det verkar som att systemkraven på Mac OS gör att jag får tänka om?
Red: Eller inte. Windows XP fungerar ju såg jag nu i produktbladet. Är lite sömnig. :r :e
11 svar · 773 visningar · startad av Dryden
Det kan eventuellt bli dags att skaffa skrivare och efter att snabbt ha synat marknaden så kom jag fram till två saker - laser it is och den får gärna vara snygg. Bomschackalack - Samsung ML-1630, för 1695:- i butiken här i stan.
Någon som har testat skrivaren ifråga eller har andra alternativ? Det som ska printas är främst textdokument och eventuellt lite grafik/testutskrifter på annonser och dylikt. Prisklass? Från en tusenlapp kanske, men max två (inklusive frakt, moms, torka-av-skorna-på-butiksmattan-avgift och annat).
Tråden är eder!
...och det verkar som att systemkraven på Mac OS gör att jag får tänka om?
Red: Eller inte. Windows XP fungerar ju såg jag nu i produktbladet. Är lite sömnig. :r :e
Har du kollat upp vad en ny uppsättning toner kostar till skrivaren? Det är ofta lika dyrt som en helt ny skrivare.
Utifrån de priser jag sett så ligger den på ~700:-, lite beroende på var man handlar.
Kolla även hur många sidor trumman pallar och vad den kostar att byta. Brukar vara svindyr till billiga laserskrivare.
Samsung är väl inte direkt det första märket man tänker på när det gäller skrivare heller.
Trumma och toner ska kollas upp. Vad gäller märket så tänker jag nog inte uttala mig förrän jag sett skrivaren live och i bruk. Det spelar mindre roll för min del om den visar sig kompetent.
Har researchat lite nu och läst lite recensioner. Av dem att döma så presterar skrivaren bra resultat, med den "nackdelen" att andra modeller för några hundringar ner i pris presterar likvärdigt. Men så var det ju det här med designen om nu åbäket ska stå på skrivbordet, väl synligt.
Trumman har jag inte kollat men om den räcker till några tusen ark så lär det ju utan problem bli några år tills ett sådant byte är aktuellt. Jag tror inte ens jag behöver byta tonern det första året. 1000 ark ska den räcka till.
Jag ska maila Samsung nu så får vi se vad de säger om de sistnämnda detaljerna här.
Nu har jag fått svar från Samsung som säger att toner och trumma är en "enhet", vilket gör att man alltså byter båda delarna samtidigt. Det borde väl vara en fördel?
Ja, absolut. Eller i alla fall så länge toner/trumma-paketet är någorlunda billigt utslaget per sida. :)
En annan sak värt att kolla upp är om Samsung skickar med en full tonerkassett.
muskot skrev:
Ja, absolut. Eller i alla fall så länge toner/trumma-paketet är någorlunda billigt utslaget per sida. :)
En annan sak värt att kolla upp är om Samsung skickar med en full tonerkassett.
Av de uppgifterna jag har så räcker tonern 1000 utskrifter. Eller som Samsung skrev i mailet.
Den starttoner som följer medskrivaren håller dock bara i 1000 sidor innan de måste bytas ut. Sidantalet gäller upp till 5 % täckning på utskriften.
De man köper löst ligger på 2000 sidor och kostar enligt uppgifter från 600-800:-.
har lekt lite med samsung genom tiderna och måste säga attt jag föredrar dom framför hp i budjet varianterna ... sen om man går upp i prislapp så äger hp