webForumDet fria alternativet

Ett problem med diNovo Edge

Datorhårdvara

7 svar · 865 visningar · startad av matlin

Medlem sedan okt. 2006224 inlägg
Frågan#1

Hallå wF. Var och köpte mig ett Logitech diNovo Edge tangentbord idag, är riktigt nöjd med det. Dock upptäckte jag efter några timmars användande att knapparna för snabel-a och pund tecken ej fungerar. Händer ingenting. Så altgr+2 och altgr+3 fungerar alltså inte. Har aldrig varit med om det tidigare.. mitt dollartecken ($ - altgr+4) fungerar dock utmärkt. Sökte på google utan resultat.

Någon som vet vad detta kan bero på? Kan ju inte leva utan snabel-a :P

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Vad händer om du "startar om" tangentbordet/datorn? Jag har ett likadant tangentbord, men aldrig haft några problem

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Engelsk tangentbordslayout i operativsystemt?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Vad händer om du trycker på alt+vänster shift och sedan försöker använda altgr+2?

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Flyttas från Elektronik & High-techprylar.

Medlem sedan okt. 2006224 inlägg

Där var problemet! Tackar så mycket colione! Vad är detta för skum hotkey? Vet inte hur jag råkat komma åt dem.. måste varit när jag satt i Photoshop eller nått.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Det är för att skifta tangentbordslayout, normalt så ligger det både engelsk och svensk tangenbordslayout med ifrån början om man kör Windows.

Så jag hade minsann rätt före colione! :p

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jopp, jag ville bara ge han ett sätt att kolla det. Du kan inaktivera engelskt tgb helt via:

Control Panel -> Regional and Language options -> Languages -> Details

Du behöver inte ha kommit åt den. Vissa program defaultar till engelskt tgb under vissa förhållanden om du inte har tagit bort det.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)