jag har en extern HD (Maxtor One Touch III USB Device) på ca 190 gb som jag har haft i snart 3 år (tror jag :) ). nu är de så att all min musik ligger på denna HD. När jag sitter å lyssnar på musik (genom winamp) så slutar musiken helt plötsligt och winamp hittar inte filerna längre. Kollar då "den här datorn" där de visar sig att HD:n inte finns längre. Jag stänger då av HD:n och sätter på den igen och datorn hittar den direkt. Men efter ett tag så händer samma sak igen :(
Är de någon som vet vad som kan vara felet? Jag har även testat med andra program som tex "Foobar2000" för att lyssna på musik men samma sak händer där :(
all hjälp önskas och tas emot med stor glädje :bire
Bara för att det står på ett annat forum så betyder det inte att det är rätt ... kör en chkdsk på hårdisken för att se om det är några fel på filsystemet först.
Bara för att det står på ett annat forum så betyder det inte att det är rätt ... kör en chkdsk på hårdisken för att se om det är några fel på filsystemet först.
har försökt göra en chkdsk på den men den avbryts hela tiden då HD:n försvinner konstant :(
hmmm tror inte de är en sån bra ide...har 168gb musik liggandes på den HD:n närmare 30 000 låtar...skulle kosta multum att bränna ut de :)
Holy shit. :p Nåja, tycker som stoffe-2k, en chkdsk är ju alltid bra att göra, brukar göra det 1g/veckan...umm "funderar"... du skulle kunna starta om i felsäkert läge och köra chkdsk, då ska det fungera.
Först; den här datorn > egenskaper > verktyg > felkontroll, klicka för båda rutorna. Starta om i felsäkert läge. Se även till att inte vara ansluten till internet.