Jag köpte nyligen 2st LG L226WTQ-SF och jag är mycket nöjd med dom.
Kontrast: 3000:1
Svarstid: 2 ms
Sen om den är snygg eller inte får du avgöra själv :)
3 svar · 398 visningar · startad av Hampan90
Hallå alla!
Ska nsart införskaffa mig en ny skärm.
Detta är mina krav:
* 22" TFT
* DVI
* Snygg :birp
* Runt 3000:-
* Bra färger (Jag är webbdesigner)
* Bra kontrast
* Bra svarstid (Jag är gamer)
Så, vilka skärmar kan ni rekomendera till mig som är designer och gamer.
Men det viktigaste är att den är bra för design.
Jag köpte nyligen 2st LG L226WTQ-SF och jag är mycket nöjd med dom.
Kontrast: 3000:1
Svarstid: 2 ms
Sen om den är snygg eller inte får du avgöra själv :)
Har läst lite om det och har fått dessa kommentarer:
Minus
1. Strul vid monteringen av foten. Fick mixtra med olja så att sista biten skulle passa, hur enkelt som helst att bryta sönder om man inte är tekniskt kunnig.
2. Sen hittar man inte drivrutiner hos LG egna hemsidan.
3. Den svarar inte på upplösningarna som den ska och auto justeringer flippar ur vartannat så att bilden hamnar utanför.
4. Ghosting och Phase funktionen är sämre än en budget modell.
5. De en omöjlighet att få klarbild över hela skärmen, totalt oacceptabelt om man ska använda den för att läsa vanliga texter.
6. Vid reklamation så måste man vända sig till en tredje partner. Varken LG eller Dustinhome.
denna skärmen lider tyvärr av Ghosting problemet och det blir synliga eftersläpningar i vissa snabba situationer, annars så är det Grymt bra färger och skarp bild.
Har du alldrig haft dessa problem?
Nej, det är problemet med en komentarsfunktion på t.ex. Dustin, alla som är nöjda skriver inget, men om en enda som är missnöjd skriver så drar det ner betyget rejält.
Fast om man läser det där så framgår det ju att personen inte kör med DVI (eftersom han använder autoset, vilket inte går om man kör DVI, då sköter det sig automatiskt), vilket kan vara en orsak till alla hans problem.
Sök lite på google om den och se vad andra säger, försök hitta någon recension eller så.
Jag är helt supernöjd med mina, på den ena kör jag vanligt grejs i windows, surfning, irc, programmering, video m.m. och den andra spelar jag World of Warcraft på.