Vänd den upp och ner och putsa klittan med en duk, fram och tillbaka. Det gjorde att min första Might Mouse levde två veckor längre (totalt 4 veckor). Mighty Mouse är inget bra, undvik.
Så det är enda sättet, t.o.m enligt Apple alltså. Det har jag redan gjort så jag antar att mina två veckor är över nu då. Dock har den hållt totalt 4 månader så det var ju bättre än Okkido's iallafall.
Ni har möjligtvis inga tips på ersättare? Utbudet på BT möss verkar intevara så stort efter en snappkoll på bl.a. komplett och macoteket.
Visst, vill du köpa en ny så gör det
Ett ytterligare sätt att rengöra den är att bryta "förseglingen". Själv gjorde jag det efter att garantin gått ut och min fick ett nytt liv
Logitech MX1000 är min favorit än så länge. Massor med knappar som kan konfigureras hur du vill, och sedan den härlig tyngden. Vissa gillar ju inte att musen väger lite, men för mig var det nästan avgörande.
Har exposé, CMD+W, bakåt, framåt, volym upp, volym ned, samt vänster/höger-klick på mina tre musfingrar. Helt underbart. Provade med Mighty Mouse i en dag men kände mig helt handikappad.
Hmm, MX1000 ser ju inte så dum ut. Vore skönt att kunna styra mer från musen än bara pekaren och scrolla. Använder iofs tredjeknappen (kulan) ganska mycket till Dashboard också men fjärde (sidan) tycker jag sitter så illa till och är alderles för trög för att ha någon funktion.
Får nog bli en liten tripp till butiken och inhandla nått nytt, ska slänga ett extra öga på MX1000 :)
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25