Om du menar att du har windows (XP eller Vista) i vänteläge och trådlöst tangentbord är det bara att trycka på Enter
Om du vill ha en dator utan tangentbord, så finns inställningar i BIOS för att inte detektera keyboard.
Om du menar att du har windows (XP eller Vista) i vänteläge och trådlöst tangentbord är det bara att trycka på Enter
Om du vill ha en dator utan tangentbord, så finns inställningar i BIOS för att inte detektera keyboard.
Inte helt lätt om man inte har ett tangentbord att komma in på BIOS med...
Jag hamnade i samma situation som devotion. I mitt fall pajade mitt trådbundna tangentbord så jag köpte ett nytt trådlöst. Inte alldeles enkelt att ändra i bios där inte... Fick låna ett trådbundet tangentbord av min snälla granne, sedan kunde jag fixa till det i BIOS.
Inte helt lätt om man inte har ett tangentbord att komma in på BIOS med...
Jag hamnade i samma situation som devotion. I mitt fall pajade mitt trådbundna tangentbord så jag köpte ett nytt trådlöst. Inte alldeles enkelt att ändra i bios där inte... Fick låna ett trådbundet tangentbord av min snälla granne, sedan kunde jag fixa till det i BIOS.
Hmm, finns nog inte annat att göra än att låna ett trådtangentbord... :)
Jag tycker problemet verkar konstigt... Även ett trådlöst tangentbord kopplas in via USB/ps2, och borde väl därmed i allt väsentligt uppfattas som vilket annat tangentbord som helst av datorn?
Eller behöver det speciella drivrutiner kanske?
Precis som nitro säger måste ni ju ha en del kopplad in i datorn, såvida inte IR sitter direkt på moderkortet. Är det USB denna delen använder, är det inte säkert att hårdvaran klarar av att detektera enheten. Det har ingenting med Windows att göra, det är BIOS. Vissa BIOS kräver PS2.