Kolla om det är någon process som ligger och tuggar CPUkraft, skulle kunna vara en tänkbar anledning. En annan är att diverse kylflänsar täppts till med damm, rengör så kylningen blir bättre.
Hej
Min fläkt på Macbooken bar börjat gå på högvar i princip hela tiden. Eller rättare sagt så går den igång när datorn har varit igång en liten stund och sen går den nonstop.
Tidigare så jag knappt märkt av den alls. Den har kanske gått igång nån gång ibland och då kört nån minut och sedan tystnat igen. Den går ju hela tiden så klart men inte på så högt varv att man hör den. Jag använer datorn precis som jag gjorde förut så förutsättningarna för luftflöde och liknande är desamma.
Jag satte i ett par nya minnen (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333789) i den för ett par dagar sedan. Kan det vara dessa som blir så varma att fläckten går hela tiden? Den har ju dock gått som valigt under ett par dagar innan den nu börjat snurra på helvarv.
Finns det nått sätt att se vad det är som blir varm i Macbooken eller liknande? Nån som varit med om detta tidigare?