Jag köpte mig ett Wireless Entertainment Desktop 7000 (Bluetooth), hade väldiga problem att installera detta. Så jag tog och ominstallerade hela burken med Wireless Entertainment Desktop 7000 inkopplat, och det fungerade klockrent.
Dessvärre så ville varken min skrivare eller extern hårddisk lira med, så en ominstallation igen med all hårdvara inkopplade och påslagna. Nu lirade det på.
Men ljudet, det skorrar och har sig, allra mest märker man det när man skriver eller använder musen.
Jag har de senaste drivrutinerna för ljudkortet, men det fungerar inte.
Har testat ändra ljudnivån i Windows, även bockat för "Disable all enhancements" i ljud i kontrollpanelen.
Kan det vara så att Bluetooth stör ut högtalarna?
Tyvärr så sitter kontakterna för högtalarna alldelens ovanför där jag har Bluetooth-adaptern (vågar i sjutton i mig inte flytta på den, orkar inte med en till ominstallation).
Har en Dell Dimension 9150, 7.1 SigmaTel intergrerat ljudkort, kör Windows Vista Ultimate.
Har inte själv detta, men hittade en alternativ lösning.
Well, there is an old saying that says correlation is not proof of
causation, but the correlation with the bluetooth installation and your issue
sure can make you think it is.
Also, try right-clicking the Sound icon in
the notification area, and choose Playback Devices. Click around in that
area to determine whether you can find a setting to alleviate your condition.
Just something to try.
Det var tydligen bluetooth'en som störde ut högtalarna. Har även fått lära mig att bluetooth är en duktigt sötare av diverse trådlös utrustning. Har skippat den nu och gått tillbaka till mitt gamla tangentbord och mus, fungerar klockrent, plus att mitt trådlösa nätverk är lite piggare nu.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e