webForumDet fria alternativet

A - enhet som blivit flyttbar disk

Datorhårdvara

2 svar · 779 visningar · startad av kaxigt

Medlem sedan okt. 2004636 inlägg
Frågan#1

Jag har fått ett problem - min diskettenhet har plötsligt blivit en flyttbar enhet. Jag misstänker att det hände vid ett tillfälle då mp3/digitalkameran var inpluggad i usb:n. Det här innebär att hårddisken skorrar varje gång jag startar den och den ska köra applikationen för a-enheten. Jag kan därmed inte spara något på diskett eftersom den inte "hittar" enheten :(

I ett fåfängt försök formaterade jag om datorn i hopp om att den kanske kunde återställa sina ursprungliga lägen men där fick jag tji. När jag klickar på egenskaper står det att a enheten är en flyttbar disk, filsystemet är RAW och enheten ligger på 180 kb. Det går inte ens att formatera den flyttbara disken eftersom den inte hittar sig själv. Vad kan jag göra för fixa till eländet? :q

tackar på förhand :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om det är en PC Gå in i Bios och kolla vad som är satt upp.
Under kontrollpanelen om du kör XP, Administration ..Datorhantering-..Och sist Diskhantering Där finns möjligjet att ändra bokstav. Kan det vara något sånt?

Medlem sedan okt. 2004636 inlägg

Tyvärr har jag inte XP utan sitter med en gammal ME - så berätta gärna hur jag kan gå tillväga

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
141 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
142 ms — ändringar (db)