En bekant ska till Vietnam nästa vecka. Därnere är begagnatmarknaden för datorer väldigt svår. T.ex. kan man inte lita på att innehållet i en begagnad märkesdator INTE blivit utbytt mot nåt kinesiskt värdelöst jox. Därför har han blivit ombedd av en bekant därnere att eventuellt ta med en begagnad laptop med WinXP.
Men han har inte tid eller lust att krångla med privata annonser, blocket osv. han vill kunna gå in i en butik, ta en hyfsad dator och lita på att den är just så hyfsad som butiken säger.
Finns den nån sån butik, t.ex. runt Karlstad? Eller online (med snabb leverans)?
Detta är säkert inte vad du söker, men komplett.se har demodatorer till salu. Dock så är det inte avsevärt mycket billigare mot vad en ny är. Så då faller ju själva idén.
Men om du kollar t.ex på blocket och andra, så finns det ju ibland företag bakom annonserna som säljer över nätet begagnade datorer som "företag" och inte "annonsör på blocket".
Köpte en begagnad laptop en gång på Blå huset i Växjö.
Vet att dom finns även i Göteborg. Kanske finns även i Karlstad?
Den jag köpte var nyformaterad, inkl. XP Pro och hade varit en leasingdator till något företag innan.
Köpte en begagnad laptop en gång på Blå huset i Växjö.
Vet att dom finns även i Göteborg. Kanske finns även i Karlstad?
Den jag köpte var nyformaterad, inkl. XP Pro och hade varit en leasingdator till något företag innan.
Tack f tips.
Nä, nåt Blå Huset finns inte i Karlstad. Men jag har tipsat kompisen. Tack tack!