Jag behöver en skärmswitch. 2 datorer till 2 skärmar så jag kan välja vilken dator som ska ha den ena skärmen och vilken som ska ha den andra. Båda datorerna och skärmarna är igång samtidigt.
Och det ska bara vara en switch så jag inte råkar koppla båda datorerna till samma skärm eller något annat spännande.
Jag har kollat på dom vanliga ställena men inte hittat något
Är det någon som har sett en sådan i någon katalog eller liknande?
Mössen ligger på samma musmatta och t-borden ligger bredvid varandra. Det är olika färger på dom så jag vet vilken dator jag pillar med. Dom vill jag inte flytta utom möjligen byta plats fysiskt. Annars blir jag bara ännu mer förvirrad.
För att den första skärmen är rakt framför mig och den andra är ovanför den första. För mindre grejer och testning funkar det bra så. Men om jag ska göra något annat än test, msn eller så, får jag nackspärr efter en stund.
Dessutom funkar mitt bilspel bäst på dator 2, men jag håller mest på med dator 1. Nu brukar jag flytta sladdarna fysiskt bak på datorerna, men jag tänkte slippa det.
Om man vill ha båda tangentborden och båda datorernas innehåll på varsin skärm omväxlande, finns det ingen lösning idag vad jag vet. Det borde gå att ta ut dubbla videoutgångar, det gör jag ibland, så kan man med egenskaper i XP om det nu är Win du kör på båda, växla huvudskärm
Man det går att fundera på om detta är den optimala lösningen?
Gå på en switch, ha bara ett tangentbord och en eller flera möss och ta ut bilden till den sekundära skärmen från den maskin som du vill ha lite koll på.