Hejsan
Jag har en bror som ska köpa en speldator. tror han.
Jag tror han ska köpa en xbox360 men det är en annan sak. jag vill i alla fall kolla upp vad man "ska" ha och ungefär hur mycket man får lägga för att få en bra speldator... Är det någon idé att tex köra dubbla grafikkort? Vilken sort ska man satsa på...
Jag sökte efter trådar men de flesta var sen 2006 eller så o det känns som att det borde ha hänt något det här året...
Vad ska man lägga pengar på?
Ljudnivå bryr han sig inte om. Ös på :D
Tack på förhand.
Nu börjar det bränna i knutarna. Brorsan har kommit förbi nu i helgen och vi ska kolla runt lite hur det ligger till... Vad jag förstår är det AMD som gäller för spel?
Mina frågor och funderingar?
Är detta ett bra system? Vilket grafikkort ska jag köpa? Är det värt att köpa en raptor-disk på 10000rpm?
Räcker det med 2GB minne, är det ett bra minne?
Tjänar man något på att köpa ett separat ljudkort eller är det inbyggda lika bra? Är processorn bra?
Ojoj, många frågor är det. Tacksam för svar från någon mer kunnig... ;)
Jag är intresserad av någon guide som går igenom olika grafikkort.. hittade någon sån förut men hittar inte idag.. någon som vet?
Jag skulle inte rekommendera CPU-kylaren, den blir väldigt lätt fylld med damm pga. de ytters små springorna mellan "skivorna", jag skulle istället rekommendera en Freezer 64 Pro ifrån Arctic Cooling.
Jag skulle inte rekommendera CPU-kylaren, den blir väldigt lätt fylld med damm pga. de ytters små springorna mellan "skivorna", jag skulle istället rekommendera en Freezer 64 Pro ifrån Arctic Cooling.