webForumDet fria alternativet

Köpa ny skrivare

Datorhårdvara

4 svar · 526 visningar · startad av westman

Medlem sedan aug. 2004249 inlägg
Frågan#1

Jag tänkte åka och köpa en ny skriva men vet inte alls vilken. Kanske ni har någon att rekommendera?

Skrivaren kommer användas för både text och foto. Fotoutskrifterna bör hålla en hyfsad kvalitet. Priset är inte det primära men jag är absolut inte ute efter en värstingskrivare. Runt en 3 000 kr kanske…?

Antar att det är en laser som är aktuell.

Tacksam för alla möjliga tips!

R: Det behöver inte vara en sån där 1000 i 1-maskin... Fax, scanner och kopiator har jag redan.

Medlem sedan dec. 2002529 inlägg

westman skrev:

Antar att det är en laser som är aktuell.

Inte om du vill ha fotoutskrifter

Canons bläckstråleskrivare är erkänt billiga i drift.

Medlem sedan aug. 2004249 inlägg

HakanS skrev:

Inte om du vill ha fotoutskrifter

Canons bläckstråleskrivare är erkänt billiga i drift.

OK, intressant... Men när det gäller text gäller det motsatta?

Det är ju trots allt text som oftast spottas ut. Hmm, nu vart det ännu svårare.

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Det går visst att skriva mycket bra text och även tydliga foton med laserskrivaren Samsung ML-1210, så vida inte fotona måste vara i färg förstås (även svartvita foton kan då vara tydliga). Kolla även i tråden "Vilken laserskrivare vill jag ha" nedan.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag är övertygad om att du kan få en reko färglaser för ~3000:-. Klart kvalisorten kan vara bättre på en påkostad bläckstråle med färg, men underhållskostnaden lär bli högre för den senare - skulle jag tro.

Ta en titt och kolla lite recensioner på nätet:
http://se.pricerunner.com/cl/26/Skrivare?sort=3&saved_products=0&search=&price_min=&price_max=&a_622=Laser&a_623=1&a_624=&a_2736=&a_627=&a_2747=&autofilter=on&filter=Filtrera

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)