webForumDet fria alternativet

Hjälp med USB portar

Datorhårdvara

7 svar · 472 visningar · startad av sall

Medlem sedan apr. 200714 inlägg
Frågan#1

Hej.

Jag har problem med 2 USB portar som sitter på dem främre delen av datorn.
Såhär står det när jag stoppar i ett USB minne;

På enhetshanteraren:

Jag testade att uppdatera drivrutinen på den översta av de 4 nedre. Fick fram att jag hade samma drivrutin.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Det blir samma för mig om jag stoppar i ett minne i en av två portar som finns på tangentbordet. Troligtvis har inte dessa portar någon strömmatning, jag löste problemet genom att inte använda portarna...
Hoppas jag har fel men jag tror inte det går att fixa.

Usch vad tråkigt, kan jag inte leda dit stöm dit på något sätt?
Varför ska det då finnar USB portar på framsidan om de inte fungerar?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag tror att man kan sätta upp hur mycket ström en enhet tillåts att dra över en viss USB port.
Alla USB har ström, det är en del av protokollet om man nu kallar stiften för det.
Kolla under maskinvaruhanteraren vilka gränser som är satta.
Sen är det bara att buga och tacka!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Det är det här jag menar! Eller är det inte rätt?
:q

usb_ström.bmp

Okej Lasp, med det konstiga är att drivrutinerna till de 4 sista USBportarna's drivrutiner är från Microsoft och inte Intel, vilket de översta är..

Såhär ser det ut lasp:

Hur ska jag ändra?

Edit;

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

I mitt fall kan jag använda de två portarna i tangentbordet till vissa saker men inte alla. Antagligen räcker inte strömmen till. De saker som är mer energikrävande stoppar jag i de portar som levererar mer ström.

Poteta skrev:

I mitt fall kan jag använda de två portarna i tangentbordet till vissa saker men inte alla. Antagligen räcker inte strömmen till. De saker som är mer energikrävande stoppar jag i de portar som levererar mer ström.

Mjo men dessa sitter på fronten av burken, tycker att det borde finnas ström till dem. Jag kan inte ändra på något sätt för att få dessa att fungera?

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)