Jag har problem med 2 USB portar som sitter på dem främre delen av datorn.
Såhär står det när jag stoppar i ett USB minne;
På enhetshanteraren:
Jag testade att uppdatera drivrutinen på den översta av de 4 nedre. Fick fram att jag hade samma drivrutin.
Det blir samma för mig om jag stoppar i ett minne i en av två portar som finns på tangentbordet. Troligtvis har inte dessa portar någon strömmatning, jag löste problemet genom att inte använda portarna...
Hoppas jag har fel men jag tror inte det går att fixa.
Jag tror att man kan sätta upp hur mycket ström en enhet tillåts att dra över en viss USB port.
Alla USB har ström, det är en del av protokollet om man nu kallar stiften för det.
Kolla under maskinvaruhanteraren vilka gränser som är satta.
Sen är det bara att buga och tacka!
I mitt fall kan jag använda de två portarna i tangentbordet till vissa saker men inte alla. Antagligen räcker inte strömmen till. De saker som är mer energikrävande stoppar jag i de portar som levererar mer ström.
I mitt fall kan jag använda de två portarna i tangentbordet till vissa saker men inte alla. Antagligen räcker inte strömmen till. De saker som är mer energikrävande stoppar jag i de portar som levererar mer ström.
Mjo men dessa sitter på fronten av burken, tycker att det borde finnas ström till dem. Jag kan inte ändra på något sätt för att få dessa att fungera?
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2