webForumDet fria alternativet

Vilken laserskrivare vill jag ha?

Datorhårdvara

16 svar · 738 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Nu har jag tröttnat på bläck som torkar ut eller dunstar, nu blir det laser! Men vilken?

Jag är ute efter nån liten smidig och hyfsat snabb som inte är större än att den kan stå ovanpå datorchassit.
Startsnabb är prio, snabbhet att skriva är trevligt och nätverkande ett måste, framförallt att den klarar sig utan skrivarserver i routern.

En polare har en Lexmark E120N som han är jäkligt nöjd med, nåt åt det hållet hade jag tänkt mig.

Trevlig prisnivå också, runt tusenlappen sådär.

Vad tycks?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Jag är väldigt nöjd med min E120N. Snabb (både i start och utskrift), men jag har inte testat hur den funkar direktansluten i router.

som inte är större än att den kan stå ovanpå datorchassit.

Hur stort är ditt datorchassi då?

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Är supernöjd med min HP Laserjet 1022. :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Är supernöjd med min HP LaserJet 4000N fast det kanske inte var rätt prisklass. ;)

Vad jag egentligen vill säga är att HP är nog de som gör de klart bästa skrivarna, även om de kostar aningen mer så är de värda det, tveklöst.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag instämmer med Sirpan, vad gäller HP. Jag har själv en 2300DN, kanske inte heller i rätt prisklass, men jag skulle nog satsa på en 1300N om jag vore du. :)

@nders skrev:

Jag är väldigt nöjd med min E120N. Snabb (både i start och utskrift), men jag har inte testat hur den funkar direktansluten i router.

som inte är större än att den kan stå ovanpå datorchassit.

Hur stort är ditt datorchassi då?

Som en högst normalstor burk. ;)
Min gamla Brother DCP-110C (rekommenderas icke) står väldigt bra där och jag tycker det verkar som om Lexmarken är lite nättare.

Rikard skrev:

Jag instämmer med Sirpan, vad gäller HP. Jag har själv en 2300DN, kanske inte heller i rätt prisklass, men jag skulle nog satsa på en 1300N om jag vore du. :)

Dessvärre...

HP.se skrev:

Utgångna modeller - HP LaserJet 1300-serien

För de pengarna som du vill lägga så hade jag nog köpt en sån här: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010079105

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

SirPeter skrev:

För de pengarna som du vill lägga så hade jag nog köpt en sån här: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010079105

Nickar instämmande. :)

Ajaj, ingen nätverksanslutning där ju... :l

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

Jag är mycket nöjd med min Samsung ML-1210. Den tar ganska liten plats och skriver mycket tydligt.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om man har flera datorer så är ju en nätverksskrivare bra.
Jag tycker dessutom att Färg ger ett mervärde, så jag har en HP2600n.
Bara tuffar och går, ett bra val tycker jag.

Skall du ha både nätverkanslutning och kvalitet så får du nog revidera kostnaden lite, iaf om du skall ha det inbyggt.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

SirP, menar du att Lexmarkskrivaren inte är att rekommendera? Jag är som sagt nöjd (än så länge), men jag har inte använt nätverkandet, och har haft den ganska kort tid. De recensioner jag läst har också varit bra.

@nders skrev:

SirP, menar du att Lexmarkskrivaren inte är att rekommendera? Jag är som sagt nöjd (än så länge), men jag har inte använt nätverkandet, och har haft den ganska kort tid. De recensioner jag läst har också varit bra.

Jag har hört för mycket om att det har varit problem med Lexmark för att jag skall kunna rekommendera dem men de är säkerligen inte dåliga.

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Vad jag har hört gör Lexmark gör bra laserskrivare (särskilt de dyrare modellerna, som tydligen är väldigt robusta), men bläckstråleskrivarna är mindre bra grejer som framförallt tillverkas för att sälja dyrt bläck.

En sak att kolla upp när man köper en (i synnerhet billig) laserskrivare är kostnader och livslängd för både trumma och toner. På dyrare skrivare är detta normalt betydligt billigare utslaget per sida.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

K@llen skrev:

Är supernöjd med min HP Laserjet 1022. :)

Är supernöjd med min HP Laserjet 1020. Antar att de är ganska lika?

Jag har min skrivare kopplad till min stationära dator och ansluter trådlöst "till skrivaren" med min bärbara via den stationära. Nackdelen med denna lösning är att det krävs att min stationära dator är igång.

Jag "råkade" ha vägarna förbi Netonnet igår och då blev det en Lexmark!

Än så länge är jag toknöjd, installationen gick som en dans, den vaknar snabbt, skriver ut på nolltid och funkar kalas över nätverket. (y)

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)