T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Frågan 20 maj 2007 17:05 #1 Hej!
En kompis har Telia ADSL som han nu vill få trådlöst eftersom han har en bärbar dator.
Frågan är nu om man måste skaffa en speciell "ADSL-router" med inbyggt modem. Eller kan man ta vilken trådlös router som helst och koppla nätverksladden till den från modemet och då få trådlöst?
Mvh Tillmar
Lasp Medlem sedan juli 2000 12 978 inlägg Vilken AP som helst, inga problem.
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Okej vad bra. ;)
Då ska jag meddela han det!
AP som i Accesspoint eller?
Lasp Medlem sedan juli 2000 12 978 inlägg Ja precis Sedan beror det på hastighet och hur man vill nå det hela.
En Fon skulle ju vara enklast, En WBR-5400 är maffigt.
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Fon har han nog ingen användning för tror jag inte, datorn stannar nog alltid i hemmet tror jag.
Han har kollat in sig på en ZyXEL P-320w på tradera, han har ingen större lägenhet heller så räckvidden behöver inte vara mer än några meter.
Får hoppas den fungerar bättre än min Netgear bara :p
Dryden Medlem sedan aug. 2002 18 625 inlägg P-320 är de som Telia säljer med i sin just nu pågående bredbandskampanj så ja, de borde fungera.
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg
Dryden skrev:
P-320 är de som Telia säljer med i sin just nu pågående bredbandskampanj så ja, de borde fungera.
Sedär, det visste jag inte. Men då bådar det gott, vore underligt om det inte fungerade! ;)