Jag är i fart med viga in mig själv till Mac-världen då jag tänkt köpa en Macbook. Ni som redan har en Macbook, köpte ni med AppleCare eller struntade ni i det? 1 års garanti känns ju spontant lite klent men samtidigt kostar det 3k för AppleCare.
Så vad säger ni? Övriga tips är givetvis välkomna. Jag har funderat på mellanvarianten av Macbook samt köpa till extra minne i efterhand. 80GB hårddisk duger utmärkt då jag har en server att slanga över filer till vid behov och i värsta fall kan man ju köpa en extern hårddisk.
Jag valde bort det, kändes för dyrt. Naturligtvis bra att ha om det blir något strul, men garanti i 12 månader och 36 månaders reklamationsrätt brukar vara tillräckligt i de flesta fall.
Köper heller aldrig försäkringar till tv-apparater, mobiltelefoner och liknande.
Tänk på att AppleCare gäller WorldWide så om du är mycket ute och reser så kan man få hjälp med den där man befinner sig. Har man inte det så måste man lämna in den där man köpte den, vilket kan vara lite jobbigt om den går sönder utomlands.
Till en MacBook hade jag struntat i det eftersom den ändå är så pass "billig". Till en MacBook Pro hade jag köpt det, en massa extra pengar, men i slutändan kan jag inte tro annat än att det skulle vara värt det, framförallt om du reser runt mycket med den.