Jag har en Samsung SyncMaster 205BW som jag är rent löjligt nöjd med. (y)
20" wide som har sjunkit några hundra från de 2990 jag gav för den vid nyår. Spelar iofs ingenting, men 6 ms i respons ska väl vara bra för sånt har jag hört. ;)
9 svar · 770 visningar · startad av Okkido
Lillebror vill ha ny skärm.
Minst 19".
Runt 3000.
Han spelar mestadels spel.
Tacksam för förslag.
Jag har en Samsung SyncMaster 205BW som jag är rent löjligt nöjd med. (y)
20" wide som har sjunkit några hundra från de 2990 jag gav för den vid nyår. Spelar iofs ingenting, men 6 ms i respons ska väl vara bra för sånt har jag hört. ;)
Den verkar ju schysst!
Någon som kan säga något om den när det gäller spel? Hur stor är skillnaden mellan 2, 4, 6 och 8 ms?
Jag kan inte svara på din senaste fråga, men gick in i tråden för att göra som Q; rekommendera 205BW. Jag har haft min sedan i somras, och är mycket nöjd. :)
(Tyvärr kan jag inte säga något som helst om hur den är om man spelar, förutom att den funkar finfint med Solitaire. =) )
Eizo är ett mycket bra märke på skärmar. Tänk på att ms respons inte är allt, kolla in bildkvalitén med. Sen går det ju inte komma ifrån att "tjockskärm" fortfarande är bättre, om du inte har 80.000kr på en platt dvs, då börjar du närma dig ett vanligt bildrör i bildkvalité.
Om man vill ha en snabb billig och bra skärm är det 19" som gäller, man får en riktigt bra för 3000. Vet inte vilken dock. Själv köpte jag en 20" (LG L2000C) som jag gör lite av varje med. Fördelen med 20" är att upplösningen matchar storleken lite bättre, 1600x1200 är finfint på en 20" medans man får 1280x1024 på en 19" vilket gör att allt kan kännas lite stort eftersom en 19" platt är rätt stor skärmyta men är oftast gjord för "bara" 1280x1024.
Jag har en Samsung 19" Syncmaster 940BF och är super nöjd med den. Kanon bra bild, bra responstid (2ms) och ett bra pris. :)
Kör med en Samsung SyncMaster 205BW, och är fullständigt nöjd med den. Så det är min rekomendation.
Vill han ha en Widescreen eller "Vanlig"?
kolla på skrämen uppställd innan ni köper.
Polare fick kasera sin prisade 19" tft 8ms o allt va så bra sa alla Totalt värdelös i snabba fps spel
Testkör skärmen innan du köper
Kolla gärna i butik med egna bilder på USB.
Jag har en Samsung 913B men tänker också byta till dubbla lika skärmar.
Har haft två uppkopplade och det ger en ny känsla att köra dubbla skärmar.