webForumDet fria alternativet

Musjakt!

Datorhårdvara

3 svar · 314 visningar · startad av :stefan:

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Frågan#1

Min älskade svarta MS Intellimouse har lämnat in efter många års trogen tjänst och nu söker jag dess efterträdare.

Den gamle hade kula och det fungerade utmärkt, men numera är det tydligen optiskt över hela linjen. Jaja, jag får väl pensionera min Hälgemusmatta då. ;)

Men när det kommer till utformningen har jag lite större problem.

Eftersom jag är rätt stornävad var min gamla mus perfekt eftersom jag kunde vila handen på den och på så sätt avlasta handled och underarm.
Nu kör jag temporärt med den extra mus jag har i iBookväskan och redan efter nån timme med den Logitechmusen känner jag av att handleden ansträngs. Den är helt enkelt för liten, jag håller i den med fingertopparna och har ingenstans att lägga handflatan. :l

Det ska sägas att två knappar och scrollhjul räcker bra, jag ser ingen nytta med fler knappar och är musen mer 'designad' och svängd går det inte alls då jag gärna växlar över och kör med vänsternäven ibland.
Likaså tycker jag det är skitfånigt att hålla på med batterier för att slippa en ynka sladd på skrivbordet...

Kortfattat: två knappar och scroll, sladd, fungerande för både höger och vänster hand och sen då en storlek som fungerar för oss välutrustade. :e

Finns det stora möss med sladd nånstans därute som möter mina önskemål tro?

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Varför inte köpa en ny MS Intellimouse?

Finns ju optisk, med sladd (visserligen fyra knappar) scroll och lagom stor.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Nej, fyra knappar går bort direkt, alltid nån man råkar trycka på om man växlar till vänster och sitta och tänka på hur man håller musen funkar ju inte i längden. ;)

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Hehe, du får väl limma fast dom då. ;)
Eller göra som jag, inte ha dom programmerade till något.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)