Vet att det finns många trådar PC VS Mac men har inte fått någon riktig klarhet i vad macbook har för nackdelar. Har provat OS X några få gånger och tycker det verkar bra det lilla jag provat, spelar aldrig, använder mest datorn till skriva, musik, Dreamweaver, PhotoShop samt internet. Det är som sagt nackdelarna jag vill åt, inget kan väl vara felfritt ;)
Kan inte skriva till NTFS, iallafall har inte jag lyckats, kan vara jobbigt som man ska dela en externhårddisk mellan en mac och en pc.
Annars kan jag inte komma på några direkta nackdelar, men å andra sidan kan jag inte komma på speciellt många fördelar heller. Är en smakfråga helt enkelt ;)
Jag har båden en pc med xp och och en macbook och jag använder mac:en kanske 90% av tiden.
Skärm och grafikkort kunde vara bättre. Skärmen har dålig betraktningsvinkel vertikalt och grafikkortet (Intel GMA950) duger inte till några avancerade grejer. Fler USB-portar vore inte heller dumt (det finns två). Sen skulle det vara bra om fläkten inte lät som ett halvt jetplan när den varvar upp (i normalfallet är den dock tyst).
Det där med NTFS har ju ingenting med hårdvaran att göra...
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2